• Rosie Jay

Vilket engelsktalande land flyttar du helst till?

Eftersom det finns så många länder som talar engelska så skriver jag bara med de länder med engelska som huvudspråk. Specificerar även de olika områdena i Storbritannien.

Kommentera gärna vilket land utöver de i listan du helst skulle vilja bo i.
    Ex. Malta, Sydafrika, Indien, Jamaica, osv. http://sv.wikipedia.org/wiki/Engelska

Mamma, Singel och Sambo
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket engelsktalande land flyttar du helst till?
  • Selma1966

Skottland... Wales har jag rest i och det gav mig ungefär samma vibbar, men jag älskar landskapet i Skottland. Härligt folk, min humor, vackert landskap, vidrig pubmat (men den slipper man om man lagar egen mat hemma). Känner mig hemma i USA eftersom familjen bodde där under mina tonår. Har även släkt utspridd där. Men jag känner mig mer överens med folket i Storbritannien även om jag gillar amerikaner. Men vi har mer gemensamt politiskt och religiöst (eller snarare icke religiös) här i Europa.

• amanda h

Jag har bott i Skottland (edinburgh) i ca 5 år, och här trivs jag bra! :)

• Joual

Jag har bott några månader i Canada, dock i Québec (som ju inte är ett engelsktalande område). Men jag skulle lätt välja Canada om jag skulle flytta utomlands. Toronto-området är fint. Möjligen trakterna runt Vancouver, men där har jag aldrig varit.

• evaoregon
    Joual skrev 2012-04-11 14:37:56 följande:
    Jag har bott några månader i Canada, dock i Québec (som ju inte är ett engelsktalande område). Men jag skulle lätt välja Canada om jag skulle flytta utomlands. Toronto-området är fint. Möjligen trakterna runt Vancouver, men där har jag aldrig varit.
    Jag gillar också Toronto (var där flera ggr då vi bodde i Michigan) och Vancouver är också fint!  Jag bor 6 timmar söder om Vancouver och har varit där flera ggr.  Staterna Oregon och Washington och British Columbia i Canada är väldigt lika varandra. 
  • Khaleesi

Valet stod mellan England och Skottland, och jag röstade till slut på England. USA går fetebort på grund av alla tokdårar, och Australien på grund av giftdjuren och avståndet. Nya Zeeland verkar jättetrevligt, men ligger också för långt bort för min smak.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • evaoregon
    Khaleesi skrev 2012-04-11 15:46:56 följande:
     USA går fetebort på grund av alla tokdårar,
    Här i USA kan jag bara tänka mig att bo i vissa delar av landet.  Nordvästra USA med Oregon och Washington tillhör de få områden där jag kan tänka mig att bo.  Portland (där jag bor) är väldigt demokratiskt och framåt när det gäller miljö och andra områden.
  • glenda

Jag haller med om allt Khaleesi skrev, och jag bor i England sen 12 ar tillbaka sa jag rostade pa det. Men, jag skulle allra helst bo i (pa?) Jamaica.  Jag kanner mig hemma dar, det ar valdigt vackert, fint vader, lagom utvecklat, spannande media-industri (min branch) och min man har familj dar. 

• aysn

USA. Inte så långt borta som Australien och NZ, inte så dåligt väder som Brittiska Öarna Många regioner att välja mellan; skulle helst bo i New England, typ Massachusetts.

Maken kommer från Sydafrika, det skulle vi aldrig välja pga allt våld och kriminalitet.  

• Fenna

Irland eftersom vi har bott dar i manga ar och det kanns mest som hemma.

Kanske Nya Zeeland om det inte hade varit sa langt bort.

• cloudberry79

Jag älskar London och kan tänka mig att bo där permanent, annars tror jag att NZ hade varit häftigt ett tag, jobbigt bara att det är så långt från Sverige!

Sur, grinig och på smällen.
  • väntan väntan

Jag skulle helst flytta tillbaka till Irland, men nu blir det flytt till England i slutet på Augusti.

• Ã…sa 473

Jag har bott i London, Nya Zealand och USA och rest i Skottland och Australien.
    Jag bor nu i Kanada (Vancouver) och har aven bott i Toronto - och jag trivs absolut bast i Vancouver.

London ar for mycket folk, for stressigt och for smutsigt. ...Fast valdigt roligt.
    Nya Zealand har for daligt vader och ar for lang bort..... Fast manniskorna ar jatte trevliga.
    Australien ar for macho och  for langt bort ....men absolut fantastiskt landskap
    USA... ar for mycket USA. Nackdelarna over vager fordelarna mangfallt... tyvarr...

Vancouver ar precis lagom likt Sverige for att kunna kanna sig hemma,  men anda annolurlnda nog for att jag ska trivas.

• hannis

Nordirland eller England. Nordirland för att maken kommer därifrån och hela hans släkt bor där. England för att retrieverjakten är större där och det finns mer karriärmöjligheter än på Nordirland.

Skulle gärna flytta långt bort till något varmt ställe tex Australien men då hamnar jag för långt bort från familj och vänner här i Sverige så det går bort.

Svar på tråden Vilket engelsktalande land flyttar du helst till?