• Millan83

Hur många förnamn har ditt första barn?

Nyfiken på hur många förnamn på barnen som är det vanligaste här på forumet!

Själv är vi inne på tre till vår kommande men har hittat ett namn till som jag gärna vill få in men det känns lite fånigt! Är det fler än kungligheter som pysslar med fyra + namn?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många förnamn har ditt första barn?
  • Silversvans

3, ett "eget", ett efter sin pappa och ett "släktnamn". Andra sonen har även han 3, men där hade vi två "egna" då vi inte kunde välja mellan de två samt ett namn efter pappan - detta namn har båda barnen för övrigt gemensamt.

• AnnaGreta 378
    Indiansommar skrev 2012-04-12 01:57:11 följande:
    Va kul, men varför väljer man samma namn till två av barnen??

Mina killar har två (olika ;) namn var) 

Fantasilösa? Vi tänkte stoppa efter fyra barn och valde ett förnamn till vår tredje son (inte tilltalsnamn) som vi tyckte var så fint.
    Sedan kom det en gosse till och då var namnet "upptaget". Men eftersom det inte var fyrans tilltalsnamn så valde vi ,listigt nog Flört att namnge minstingen efter brorsan.

Vi har också haft en katt och ett marsvin med samma namn.Skrattande.  
  • Millan83
    AnnaGreta 378 skrev 2012-04-12 12:44:28 följande:
    Fantasilösa? Vi tänkte stoppa efter fyra barn och valde ett förnamn till vår tredje son (inte tilltalsnamn) som vi tyckte var så fint.
    Sedan kom det en gosse till och då var namnet "upptaget". Men eftersom det inte var fyrans tilltalsnamn så valde vi ,listigt nog Flört att namnge minstingen efter brorsan.

Vi har också haft en katt och ett marsvin med samma namn.Skrattande.  
    Min man är inne på att ge alla eventuella söner samma släktnamn för så gör man i hans släkt. Jag tyckte det lät knäppt men namnet är fint så varför inte. Dock är namnet så fint att jag gärna haft det som tilltalsnamn till en ev. son, men vet inte om jag vill det om alla ska heta det...
  • hårsnodd

Vårt barn fick 4 förnamn, 1 mellannamn och 1 efternamn.
    Anledning? "Alla" sa att vi bara "fick" ge 3 namn till barnet för så har man alltid gjort, minsann! När det gäller de andra namnen är det våra efternamn då vi inte ville utesluta något av dem. Vi ska fixa ett gemensamt nån gång...

• CoolJen

Två räcker gott och väl! Fattar mig inte på de som väljer ex 4 st förnamn

• Karlaa

Mina barn har 3 namn. Förutom tilltalsnamnet har de ett namn kopplat till mig/min släkt och ett namn kopplat till sin pappa/hans släkt. (Dock är det olika namn och inga släktnamn som gått i arv)

• Kayle

Mina barn har 4 förnamn och ett efternamn;)

• j 3 n N y

Våra barn har ett varsitt förnamn. Precis som jag. Inte samma namn dock.

• AnnaGreta 378
    j 3 n N y skrev 2012-04-12 23:01:27 följande:
    Skrattande
  • MammaHela
    j 3 n N y skrev 2012-04-12 23:01:27 följande:
    Det hade varit otroligt förvirrande om hela familjen hette Anna
  • j 3 n N y

Men praktiskt. Herreguuud vad man får gå igenom alla namn innan man träffar rätt ibland :)

• SannaM

Två namn. Vi ville ha tre förnamn, men hittade inget tredje som passade ihop med övriga eller som kändes klockrent fint/betydelsefullt nog.

Svar på tråden Hur många förnamn har ditt första barn?