• Julibebisen12

Någon med sf 26?

Detta är nog lite pinsamt att fråga om, men gör ändå ett försök

Är det någon här (smlare person) som hade sf 26 i vecka 24/25??

Skulle vilja ha en bild till min blogg, men jag tillhör den lite kraftigare sorten
    så man ännu inte se min mage fast jag är i vecka 27!
    Så vill ha en bild på min mage och en med samma mått så mina läsare kan
    se hur min mage ser ut på ett ungefär

såklart kommer jag säga att jag lånat bilden!            

• Svar på tråden Någon med sf 26?
  • soffipropp89

Hej! Jag hade ett sf mått på 26 i vecka 24-25. Är inte mager, snarare medel. Men har även gjort en viktuppskattning på killen med ul. Han är ca 8% större än medelbebisarna. Men sen ligger han långt ner som en boll. Så magen står ut rätt mkt. Ska till bm om en vecka. Då kommer jag vara i vecka 28+5. Ligger över mellankurvan iaf. Inget farligt.

• Julibebisen12
    soffipropp89 skrev 2012-04-20 15:49:54 följande:
    Hej! Jag hade ett sf mått på 26 i vecka 24-25. Är inte mager, snarare medel. Men har även gjort en viktuppskattning på killen med ul. Han är ca 8% större än medelbebisarna. Men sen ligger han långt ner som en boll. Så magen står ut rätt mkt. Ska till bm om en vecka. Då kommer jag vara i vecka 28+5. Ligger över mellankurvan iaf. Inget farligt.

sicken  lyx att ha lite mage iallafall :P jag ser likadan ut nu som i vecka 12 XD
    ska snart till bm igen, ska bli skönt för ¨då kan man kolla det med vikt och sånt (gått upp 1 kg sen inskrvning)

närär du beräknad 

• soffipropp89

Det tog rätt lång tid innan magen kom. Men nu kan man inte missa den. Hehe.. Jag är beräknad till den 13 juli. Men hoppas på att han vill komma tidigare. Min första kom 12 dagar före bf och vägde 3490 gram. Undrar hur mkt han vägt om jag gått tiden ut.. Förra graviditeten gick jag upp 7 kilo sammanlagt. Denna graviditet har jag lagt på mig hittills 8 kg, och då har jag ju nästan 11 veckor kvar. Ska till bm imorrn. Får se vad hon säger om måttet.

• Julibebisen12
    soffipropp89 skrev 2012-04-25 20:45:24 följande:
    Det tog rätt lång tid innan magen kom. Men nu kan man inte missa den. Hehe.. Jag är beräknad till den 13 juli. Men hoppas på att han vill komma tidigare. Min första kom 12 dagar före bf och vägde 3490 gram. Undrar hur mkt han vägt om jag gått tiden ut.. Förra graviditeten gick jag upp 7 kilo sammanlagt. Denna graviditet har jag lagt på mig hittills 8 kg, och då har jag ju nästan 11 veckor kvar. Ska till bm imorrn. Får se vad hon säger om måttet.

okey :) pratat lite om mammas mage :)
    på henne har man inte kunnat se att hon hade någon större mage, kanske blir så med mej med?
    däremot kan man börja känna den.. min mage innan är nu gravmage om man säger så, men man kan fort iunte se att jag är gravid :( mitt bukfett har ramlat ner under naveln haha, skitfult men men

jag har gått upp till 89.7 kg nu, innan grav vägde jag 88 :P så total viktuppgång 5,7 kg då jag förlorade lite i början
    idag ska jag på min första föräldraträff på mvc :P spännande men ändå läskigt :/    

hoppas man inte gå upp för mycket XD min kusin som är beräknad 16 juni (1 mån innan mej haha) har redan gått upp 20 kg!! helt sjukt XD 
  • msRestless

Jag hade också sf-mått 26 på senaste MVC-besöket i måndags (v 25), vilket ju är något över medelkurvan. Varken jag eller BM tror dock att det är ngn stor tjej som växer där inne då hennes storasyster bara vägde 3 kg när hon kom för tre år sedan. Men man vet ju aldrig...
    Finns en bild på min blogg: www.mysbyxa.blogspot.com

• Julibebisen12
    msRestless skrev 2012-04-26 15:43:14 följande:

Jag hade också sf-mått 26 på senaste MVC-besöket i måndags (v 25), vilket ju är något över medelkurvan. Varken jag eller BM tror dock att det är ngn stor tjej som växer där inne då hennes storasyster bara vägde 3 kg när hon kom för tre år sedan. Men man vet ju aldrig...
    Finns en bild på min blogg: www.mysbyxa.blogspot.com

okay :) ska se om bm möter mej på måndag :) vore kul å se om man växt något :P
    min mamma tror jag får liten bebis 
Svar på tråden Någon med sf 26?