Farmor och farfar ser efter barnbarn - nu oppenerar sig syskonen
Vår lilla tjej tillbringar flera dagar per vecka hemma hoso farmor o farfar. Det går jättebra och de har fått så fin kontakt. Vi är så glada att vi har denna möjlighet och att vi kan vänta med dagis.
Dilemmat är att min man har fyra syskon varvid den ena har pratat med farmor angående vår dotter och hur länge hon skall vara hos dem. Han menar att de inte orkar med att ta hand om våran dotter när farmor har farfar att ta hand om. Farfar är till och från lite krasslig men båda tycker att de mår så bra när lillan är hos dem. Farmor nämnde att hon skulle bli tokig om inte hon var hos dem. Det blir lite liv hemma hos dem som de gillar.
Farmor svarade sonen med att det var upp till henne att avgöra när hon inte orkar mera. Det anser jag var bra sagt och jag kände mig lite lugnare.
Nu talades jag vid med svägerskan som varit hem till dem. Hon nämner att farmor är så slut som har farfar att se till och sedan även lillan att hålla igång och menar att hon inte säger själv att hon inte orkar mera utan bara kör på. Tydligen (om det är sant) hade farmor sagt att det var jobbigt med lillan. Det vet jag inte om det är sant. Kanske att jag ska fråga henne om det.
Jag tycker själv att det här känns olustigt och blir nedstämd. Jag får känslan av en avundsjuka syskonen emellan som ligger och gror fram.
Säg mig vad och om jag ska göra någonting? Mitt inte säger att jag ska bita ifrån och säga till dem.
Skriv och berätta om ni varit med i liknande sits och även om ni har råd och tips till mig.
Kram och trevlig helg!