• Äldre 14 Apr 21:17
    3040 visningar
    12 svar
    12
    3040

    Har du sörjt ett aborterat barn.

    Ja hur är det med det lilla livet? Har ni sörjt aborterade barn?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du sörjt ett aborterat barn.
  • Äldre 14 Apr 21:17
    #1

    Varför ligger tråden under "mobbing"?

  • Äldre 14 Apr 21:19
    #2

    Åh nej, mord borde det stå.

  • Höghus
    Äldre 14 Apr 21:30
    #3

    Nej.

  • Äldre 14 Apr 21:42
    #4

    Ja det har jag. Men bara långt efter aborten.
    Direkt efter ingreppet så har jag känt en känsla av lättnad.
    Men så här i efterhand när jag lever med barn (både biologiskt och "bonus") så kan jag ibland bli lite sentimental och önska att jag aldrig gjort aborterna (har gjort 4 stycken), då jag nu ser hur underbart det är att ha barn.
    Dock kan jag så klart tänka att det var det bästa alternativet vid den tidpunkten samt att fadern till de ofödda barnen är ett riktigt "psykfall" som inte borde få gå fri här i världen.
     


    ~ Meija 11-14-04 ~
  • Äldre 14 Apr 23:07
    #5

     Det var inte mitt val att göra aborten så jag har gråtit många långa nätter... Dock så var det "bäst att göra" då. 

  • Loriya­na
    Äldre 15 Apr 19:35
    #6
    wesdxc skrev 2012-04-14 23:07:55 följande:
     Det var inte mitt val att göra aborten så jag har gråtit många långa nätter... Dock så var det "bäst att göra" då. 

    Så tråkigt :( "Bäst" för någon annan kanske...men uppenbarligen inte bäst för dig! Avskyr verkligen när kvinnor pressas till abort, det gör mig så ledsen :(
  • Äldre 15 Apr 22:25
    #7

    Mig också.GråterJag sörjer vartenda aborterat barn oavsett omständighet. Jag skulle aldrig kunna gå genom en abort. Det skulle ta knäcken på mig, psykiskt, jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv. En adoption skulle jag lättare klara av. Jag trodde de flesta sörjer sina aborterade barn men nu vet jag.

  • Äldre 16 Apr 08:21
    #8

    nej aldrig

  • Fursti­nna
    Äldre 16 Apr 09:03
    #9

    Nej, tänker däremot på att jag aldrig vill göra än till. Mina missfall sörjer jag inte heller, det är naturens gång.

  • Loriya­na
    Äldre 16 Apr 18:44
    #10
    Furstinna skrev 2012-04-16 09:03:25 följande:
    Nej, tänker däremot på att jag aldrig vill göra än till. Mina missfall sörjer jag inte heller, det är naturens gång.

    En abort är väl inte "naturens gång" så hur kan du jämföra det med missfall?
  • Äldre 19 Apr 02:13
    #11

    Ja har med genomgått en abort (inte min vilja) hösten 2009..tänker på de hela tiden.

  • Fursti­nna
    Äldre 19 Apr 07:52
    #12

    Loriyane: skrev att missfall är naturens gång..

Svar på tråden Har du sörjt ett aborterat barn.