• AlBe

Flickvän vill nästan aldrig ha sex - har testat allt

Ni får ursäkta om detta blir långt, men är nog bäst att förklara allt.

Jag har varit ihop med världens bästa tjej i ungefär 1½ år nu. Vi bor ihop och jag kan utan tvekan säga att jag verkligen älskar henne till 100%, hon är mitt allt. Allt fungerar bra och jag är verkligen lycklig som har henne. Men det finns ett problem.

För ungefär ett halvår sedan så har hennes lust minskat mer och mer. Förra månaden hade vi sex en gång. Jag har tur om jag kan få det mer än en gång i månaden. Vi är 23 & 22 och hon har haft ett väldigt aktivt sexuellt förflutet. Hon har gjort det mesta och varit med många. Det är OK för min del, för att hon har det bakom sig och vill ha mig bevisar att hon verkligen älskar mig och att jag tydligen är något att hänga i granen.

Men det blir så svårt. Jag ger henne gärna oralsex och har betonat att jag inte gör det för att jag förväntar mig något tillbaks, endast en gång har jag frågat om hon kan ge mig något, det ville hon inte. Hon säger att hon helt enkelt inte känner lika stor lust, och att hon känner sig pressad på sex och att hon känner att hon måste fylla en viss sexkvot. Så sedan några månader tillbaka har jag slutat prata om eller försöka med sex. Hon får ta initiativet. Jag har inte slutat mysa eller visa affektion, men jag gör allt jag kan för att hon inte ska känna sig pressad.

Men ändå vill hon nästan aldrig. De senaste 4 månaderna har vi haft sex 5-6 gånger, och det är endast hon som får ta initiativet. Hon tittar på porr ibland (det gör jag med, och mycket oftare, har inget emot att hon också gör det), men hon gör hellre det än att ha sex. Hon säger att hon känner att hon inte alltid kan slappna av eftersom hon känner sig stressad och pressad för att hon vet att jag tänker på sex och att jag vill. Varje gång jag har tagit upp det här med sig så bråkar vi och hon säger att hon känner ännu mer press. Så jag tar inte upp det, jag försöker istället låta det komma naturligt och försöka få henne på humör.

Men några dagar sedan säger hon att jag blir frustrerad (vilket är möjligt men inget medvetet, jag försöker ju verkligen inte bli sur eller frustrerad) och hon tycker det känns som jag tänker på det hela tiden och att det får henne att vilja ha det mindre. Visst tänker jag på det men det är inte prio 1 precis. Jag har faktiskt känt mig ltie sexuellt frustrerad men försöker att inte låta det påverka mig.

Jag vet bara inte vad jag ska göra. jag älskar henne så oerhört mycket, och jag vill inte ha någon annan, bara henne. Men det börjar kännas riktigt tungt. Ännu tyngre eftersom hon haft ett så aktivt förflutet och gjort så mycket men knappt vill göra något med mig. Hon säger att hennes minskad lust inte har med mig att göra, och hon kommer varje gång vi har sex, och jag älskar att få henne att komma! Jag tror henne, men känslan av att jag inte räcker till eller att det är just MIG hon inte vill ha sex med eller har tröttnat på kommer fram och det känns hemskt.

Alla möjliga tips uppskattas.

• Svar på tråden Flickvän vill nästan aldrig ha sex - har testat allt
  • markusnormal

Din flickvän vill inte ha sex??

Hon vill ha sex med någon annan!

• mmmmmmmmmm

duuuumpa..ärligt alltså! du behöver ligga av dig i den åldern du är i..hon får söka hjälp på annat håll..glöm henne snabbt. var ego. hon vill inte ha sex men du vill..vad göra..antingen så tar hon sig samman eller så gör slut! tyvärr det kommer inte bli bättre..har själv varit där! det finns bra tjejer man måste bara hitta dem..så dumpa henne, säg att det är för ngt annat(annars blir du klassad som ett svin) må dåligt ett litet tag, sen gå ut och hitta en hona som är intresserad av samma saker som dig!

• Anonym (Den där tjejen)

Måste först och säga att jag förstår dig helt och hållet.  Jag lever under samma förhållande fast jag är kvinnan som besitter samma problem. Vi är båda unga och borde för min del ha en hel del glöd men det känns som att jag pressar honom hela tiden och eftersom att han aldrig vill så blir jag frustrerad.

För din del är det inte medvetet att du blir frustrerad men jag vet så väl om att jag blir det, jag älskar att ha sex och jag blir väldigt trött på att jag aldrig aldrig får det. Jag ger ofta också oralsex till honom och förväntar mig ingenting tillbaka även om jag har frågat ett par gånger om det, men då har han känt sig obekväm och inte vill göra någonting alls.

Jag letar också efter hjälp, för det är ärligt talat så svårt att kunna hitta något hjälpmedel emot det där när allting egentligen handlar om det psykiska.

Och jag hoppas innerligt att du ignorerar de omogna svaren som att "dumpa henne för fan", det är svårt för andra människor ibland att förstå att man vill LÖSA saker innan man slänger iväg det utan att ens kämpa för det. Jag älskar min sambo över allting annat men jag skulle aldrig få för mig att göra slut med honom för att "leka av med med en annan hane" eller vara otrogen. 

Jag hoppas verkligen att du hittar hjälp. Vi har kontaktat en psykolog och skall förhoppningsvis få hjälp med det psykiska som blockar det sexuella, tanken med det är att gå in på djupet. Han, liksom jag, har ett ganska sexuellt förflutet, men han har så dåligt självförtroende att han blockas av det och kan knappt visa sig naken framför mig. Vi hoppas på att detta kommer att hjälpa honom så att det samtidigt hjälper oss.

Kanske något för er också?

Lycka till!

• Lizzy 488

Jag vill ha det morgon och kväll och älskar att både ge och ta duschar gärna tillsammans och gör det en gång till... har du funderat på att byta partner ? 

• Anonym (orolig svärmor)
    Lizzy 488 skrev 2014-01-07 21:29:00 följande:
    Anonym (Den där tjejen) skrev 2014-01-07 16:59:06 följande:

mmmmmmmmmm skrev 2014-01-06 14:57:29 följande:
    Anonym skrev 2013-01-01 14:24:42 följande:
    Anonym skrev 2013-01-01 12:48:49 följande:

Men jösses, låt en död tråd vara död. Förmodligen är det slut mellan TS och den frigida flickvännen sedan länge.

• skitsnyggkille

Gå ut och ha skoj med andra människor. Undvik sexbiten helt och intala deig att allt är kört och att det aldrig kommer bli något med sex med just henne. Kolla runt, vidga vyerna vettja. Varför haka upp sig på ett fruntimmer när du kan göra vad du vill ! Är väl ditt liv, du som bestämmer. Seså ut och doppa nästa brutta! Finns väl ändå inget att förlora liksom för du har ju allt att vinna (såvida du inte är inneboende hos henne och hon försörjer dig? då är du körd hur som)

lycka till
    mvh Bullen

• SatanLendMeADollar

Du får väl hissa skinn emellanåt för att dryga ut det lite?

~~~ Stolt pedofil och blivande farbror ~~~
  • AnnaAnonym

Att hon blir så behöver inte betyda att hon inte vill ha sex med dig, det kan betyda att hon har konstiga psykiska problem och hamnat i en ond spiral.

Hur man löser det vet jag ej.

Du skulle ju kunna testa att inte alltid vara tillgänglig för sex. Då kanske hon skulle sluta känna att du vill ha sex hela tiden osv. Kanske skulle det vända om hon kände att sex var något hon behövde jobba lite för och faktiskt förföra dig. Att hon inte bara kunde knäppa med fingrarna.

Det kan vara ett dåligt tips, det måste du bedöma. Men om hon har tankemässiga spärrar och skit så kanske en ny dynamik skulle vara bra?

• BengtH

Min fru liknar din tjej. Ni är väldigt unga, så för dig är problemet allvarligare.

Min fru är 43 år gammal och blir sällan upphetsad. Hon går inte ens igång om jag smeker henne överallt, Hon verkar ha tappat känseln i underlivet.

Om hon mot all förmodan kan tänka sig att gå med på sex, så ska alla omständigheter vara 100% perfekta.

Dvs strax innan mens, nyduschad, utvilad, inga barn hemma, alla sysslor ska vara avklarade, det ska vara städat, nytvättade lakan osv. 

Då kan hon slappna av och gå med på samlag. Just vid detta sällsynta tillfälle oftast dagtid är jag ibland upptagen med annat och inte riktigt inställd på sex. Jag vill helst på kvällen eller morgonen, men då är hon för trött. Rynkar på näsan

• Anonym (Jag vet hur det är)

Detta handlar inte om att tjejen inte vill ha sex! Fattar ni inte det.

Det handlar om HJÄRNAN. Inre stress! Jag rekommenderar att gå till BOEL som är gynekolog på odenplans läkarhus i Stockholm. Hon hjälpte oss!

• Tom Araya

Hon fokuserar väldigt mycket på press...t.o.m. inbillar sig att press finns från ditt håll... Antingen måste hon söka hjälp med detta med stress och press eller så är det något hon bara hittar på för att ha en orsak till att slippa.

Jag skulle tycka det vore märkligt om min flickvän har svårt för att tänka på att jag vill och har lust, precis som att allt som har med mig och mina behov att göra bara är jobbigt.

• Karl71
    BengtH skrev 2014-10-14 10:38:03 följande:

Min fru liknar din tjej. Ni är väldigt unga, så för dig är problemet allvarligare.

Min fru är 43 år gammal och blir sällan upphetsad. Hon går inte ens igång om jag smeker henne överallt, Hon verkar ha tappat känseln i underlivet.

Om hon mot all förmodan kan tänka sig att gå med på sex, så ska alla omständigheter vara 100% perfekta.

Dvs strax innan mens, nyduschad, utvilad, inga barn hemma, alla sysslor ska vara avklarade, det ska vara städat, nytvättade lakan osv. 

Då kan hon slappna av och gå med på samlag. Just vid detta sällsynta tillfälle oftast dagtid är jag ibland upptagen med annat och inte riktigt inställd på sex. Jag vill helst på kvällen eller morgonen, men då är hon för trött. Rynkar på näsan

Är du säker på att vi inte är gifta med samma kvinna Bengt?  www.familjeliv.se/forum/thread/66007718-kvinnligt-perspektiv-pa-noll-sexlust-efterlyses

Skämt åsido - säger som du.  Jag / vi är också uppe i åren lite och att ha dessa problem i början av en relation är inte bra.  Denna stackars kille låter som han vore 40 + och i ett 20 års förhållande.  Jag har kämpat i flera år nu att få fart på frugan och fan i helvete vad det är tröttsamt.
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Rosemary
    Anonym (Jag vet hur det är) skrev 2014-10-14 21:33:17 följande:

Detta handlar inte om att tjejen inte vill ha sex! Fattar ni inte det.

Det handlar om HJÄRNAN. Inre stress! Jag rekommenderar att gå till BOEL som är gynekolog på odenplans läkarhus i Stockholm. Hon hjälpte oss!

Japp, så är det. Byt spår. Sök hjälp. När den ena tappar lusten så hamnar man lätt i en ond cirkel, där kraven och stressen bara gör att lusten minskar ännu mer. Man måste angripa problemet från flera håll, det funkar inte att bara fokusera på sexlivet i sig för då fastnar man. Det finns många bra proffs som kan hjälpa till med sådant här. 
  • Anonym (vanigt)

Det är väl ganska vanligt att tjejer inte vill ha sex? I mitt kompisgäng är det de vanligaste iaf. Jag (och mina tjejkompisar) vill inte ha sex för att det inte är skönt, vi får aldrig orgasm och ibland kan det till och med göra ont. Kan svida efteråt och så också = inte skönt!

• Karl71
    Anonym (vanigt) skrev 2014-10-15 13:03:51 följande:

Det är väl ganska vanligt att tjejer inte vill ha sex? I mitt kompisgäng är det de vanligaste iaf. Jag (och mina tjejkompisar) vill inte ha sex för att det inte är skönt, vi får aldrig orgasm och ibland kan det till och med göra ont. Kan svida efteråt och så också = inte skönt!

Blir irriterad när jag hör talas om tjejer som aldrig får orgasm (eller sällan). Inte på er tjejer, utan de killar ni ligger med.  Fattar inte att det är så vanligt.

Vad i hela friden är det för killar som inte prioriterar era orgasmer framför sina egna? Klart som korvspad att ni får negativa associationer till sex då.

Kram
    /Karl
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Anonym (Jägaren)
    Karl71 skrev 2014-10-15 14:45:53 följande:

Blir irriterad när jag hör talas om tjejer som aldrig får orgasm (eller sällan). Inte på er tjejer, utan de killar ni ligger med.  Fattar inte att det är så vanligt.

Vad i hela friden är det för killar som inte prioriterar era orgasmer framför sina egna? Klart som korvspad att ni får negativa associationer till sex då.

Kram

/Karl

Hej där KARL, kan säga dig att du bör tänka om! Det är inte ALLTID det är fel på killen! Det kan lika gärna vara tjejens "fel" för vissa har som en mental spärr och vad du som kille än gör så går de inte!

Jag jagade efter min tjejs första orgasm i ungefär 3 år innan det hände, och jag försökte med allt. Men tillslut så lyckades hon släppa på det och då gick det!

Så hördedu Kalle, tagga ner en bra bit.

Mosch!
  • Osäkermenkär

De är nästan läskigt att läsa det du skriver, är PRECIS i samma situation som du, på varje ord du skriver. Förstår inte heller och jag är väldigt öppen människa så har pratat med manliga kollegor och vänner och de flesta känner att de få för lite sex också. Kanske är något vi få leva med. Men känns frustrerande att veta att de hinner med att kolla på porr och onanera istället för att ha bra sex!

Svar på tråden Flickvän vill nästan aldrig ha sex - har testat allt