• HWR

Klädsel på bröllop. Vilken klänning?

Jag behöver hjälp! Vi ska på bröllop om två veckor med dress-code högtidsdräkt.
    Jag letar som en galning efter en passande klänning men behöver hjälp att bestämma mig.

Vilken tror ni blir bäst?

http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/festklänningar/nelly-trend-917/dreamy-dress-917173-133/

eller:

http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/festklänningar/jarlo-782/yolanda-maxi-dress-782065-77/#product_footer_tab1

Jag gillar verkligen den sista, men är den för ljus? Det står att den är mintgrön..men är den för ljus så blir det ju helt fel.....

• Svar på tråden Klädsel på bröllop. Vilken klänning?
  • HWR
    Nilssons skrev 2012-04-18 12:08:39 följande:

När jag va på bröllop köpte jag min klänning från www.bonprix.se  De är hur finna som helst dessutom kostar de inte så mycket. Jag hade denna klänningen fast lång.

Det där är samma material som klänningen jag har kikat på från nellys. Fast den jag kollat på har inga axelband och är korall-färgad. Och lång :)

Men den var också snygg den du hade! 
  • HWR
    Duckan skrev 2012-04-18 12:11:03 följande:
    HWR, finns i butik nu

Seven, nej nej, precis inte en hitte-på-dresskod, det har jag koll på   

Gör den?! Aah, måste hitta!!
    Där jag bor finns det bara en liten butik och de hade den inte igår. Jag får ta mig in till stan och leta :) 
  • Nilssons
    HWR skrev 2012-04-18 12:12:39 följande:
    Det där är samma material som klänningen jag har kikat på från nellys. Fast den jag kollat på har inga axelband och är korall-färgad. Och lång :)

Men den var också snygg den du hade! 
    Dom har många olika att välja på gå in och kolla på deras sida.
  • HWR
    Nilssons skrev 2012-04-18 12:38:22 följande:
    Dom har många olika att välja på gå in och kolla på deras sida.

Jag har ju väärldens otur! Tror du inte klänningen säljer slut innan jag hinner till kassan?! GAAAAH! Den som var så fiin!
  • Netha85

Du har inte funderat på att kanske hyra en klänning för bröllopet om du ändå inte planerar att använda den mer än en gång? Vet många som gör så när de ska på bröllop med "Högtidsklädsel" som dress-code eller om de ska på bal, detta bara för att de slipper köpa en helt ny klänning för en gång + att de slipper ha den hängandes hemma o samla damm efteråt eller förlora en massa pengar på att sedan sälja den då den för det mesta aldrig används mera.

• HWR
    Netha85 skrev 2012-04-18 15:31:40 följande:
    Du har inte funderat på att kanske hyra en klänning för bröllopet om du ändå inte planerar att använda den mer än en gång? Vet många som gör så när de ska på bröllop med "Högtidsklädsel" som dress-code eller om de ska på bal, detta bara för att de slipper köpa en helt ny klänning för en gång + att de slipper ha den hängandes hemma o samla damm efteråt eller förlora en massa pengar på att sedan sälja den då den för det mesta aldrig används mera.

Jo, det är mitt sista val. Det är så dyrt att hyra också. De ställen jag har kollat upp i sthlm tar från 1600 kr för att hyra en klänning. Men hittar jag ingenting så får det bli att jag hyr :)
  • Netha85

kolla även grannstäder om du åker dit något, typ Uppsala.. Vet att när jag skulle på bröllop med högtidskläder för nga år sen (som sedan vart inställt) så kollade jag uthyrning av kläder i Uppsala då bröllopet skulle vart där och om jag inte missminner mig så fanns det från 800 kr för 24 timmar. Priset kan givetvis ha höjts o sen beror det ju på hur "kräsen" man är med klänningen, min skulle vart väldigt enkel men ändå fin. Iaf är poängen i det hela att om du vistas ngt i t.ex. Uppsala, kolla vad dom tar för hyra med, kan skilja flera 100 kr.

• Voluptuous Shalimar
    HWR skrev 2012-05-05 21:46:15 följande:

Så här blev resultatet tillslut! Tack för rådet att leta efter klänningen i h&m-butik!
    Ooooh vad SNYGGT!
Svar på tråden Klädsel på bröllop. Vilken klänning?