• Exra46

Förslag på BILLIG o BRA allinclusive resa i augusti

Vi har åkt 3 år i rad i augusti med våra barn som nu är 4 och 6 år.  en gång till Alcudia och 2ggr till Side i Turkiet. Vi vill åka i augusti i år igen, men nu har vi rustat mycket hemma och har rätt stram semesterbudget.  Tidigare resor vi har gjort så har vi åkt på stora resort med ving och fritidsresor.  Resorna har kostat ca 30.000 med all inclusive.  Nu vill vi försöka komma iväg på runt 20.000 ..

Grekland, turkiet, eller Mallorca.

Vi vill ha rätt nära till stranden, gärna all inclusive och max 1 timmes buss transfer från flygplatsen.

Tar gladeligen emot tips på hotell och researrangörer.
    Vi åker från Arlanda.

• Svar på tråden Förslag på BILLIG o BRA allinclusive resa i augusti
  • bilaaar
    Hellas skrev 2012-04-17 14:16:27 följande:
    Kolla på www.airtours.se Bokade själv en resa till Turkiet där igår =)
    Förra året åkte vi med dessa. ca 15 000 för 2 vuxna ett barn under två och ett barn på 4½ år då. Till Kreta med all inklusive... Var kanon! De verkar ha bra priser! 

• Exra46

Ving är ju lite luriga tycker jag för när man ser priset där så ingår ju inte all inclusive, det får man ju lägga till för senare i bokningen.. ca 2600:-/per person till.  Så då drar det iväg.

Kan ni inte ge lite mer konkret tips på hotell och researrangör.  :)

Tittade på ett hotell i Turkiet / Side som heter Emir Beach med apollo.  Verkar bra och vi skulle resa alla 4 med all inclusive för 21 500:- med allt.  helt ok.
    Men sen såg jag på omdömena att det var bara tyskar och ryssar där och personalen inte kunde engelska....

• Min älskade dotter

Här kommer ett exempel:  Kreta, Hotell Stellina Village 3+ , tvårumslägenhet, semi inclusive. 24 augusti.. kostar 21852

• Annapanna83

Hej!

Ni kan inte tänka er Bulgarien? Där är det ju billigare. Blue Village, dvs "Bamsehotell" för strax över 20000 för er fyra med all inclusive. Jag skulle själv gärna åkt dit.

• mia maria

Prisex; lägenheter Margarita i Alanya med AI för 15 300:- för en vecka med avresa 15/8.
    Är ju dock lite längre än en timmes transfer, så kanske går det bort helt - men är budgeten tajt så kanske ni kan tänka om!?

Prisex 2: Blue Star Club Mikri Poli Crete, Kreta 20 700:- för en vecka med avresa 15/8.

Prisex 3: Blue Star Atlantica Caldera Village, Kreta 19 900:- avresa 16/8.

Så nog går det att komma iväg för runt 20 000:-, men det beror ju på hur pass kräsna ni är på valet av resmål

Lycka till!

• mia maria
    mia maria skrev 2012-04-24 23:44:12 följande:
    Prisex; lägenheter Margarita i Alanya med AI för 15 300:- för en vecka med avresa 15/8.
    Är ju dock lite längre än en timmes transfer, så kanske går det bort helt - men är budgeten tajt så kanske ni kan tänka om!?

Prisex 2: Blue Star Club Mikri Poli Crete, Kreta 20 700:- för en vecka med avresa 15/8.

Prisex 3: Blue Star Atlantica Caldera Village, Kreta 19 900:- avresa 16/8.

Så nog går det att komma iväg för runt 20 000:-, men det beror ju på hur pass kräsna ni är på valet av resmål

Lycka till!
    Alla dessa var med Fritidsresor, kanske jag ska tillägga!
  • Exra46

Tack för alla tips.  Blue village på kreta lät bra.  Nu hittade vi en resa till Kreta i närheten av Chania för 19:500.-
    Då är det med all inclusive, transfer, mat på flyget och försäkringar. Och dessutom förreserverade stolar på planet.  Det var bra pris tycker jag.   :)

• mia maria
    Exra46 skrev 2012-04-25 15:40:23 följande:
    Tack för alla tips.  Blue village på kreta lät bra.  Nu hittade vi en resa till Kreta i närheten av Chania för 19:500.-
    Då är det med all inclusive, transfer, mat på flyget och försäkringar. Och dessutom förreserverade stolar på planet.  Det var bra pris tycker jag.   :)
    Hoppas ni får en trevlig resa!
  • CeeJay
    Exra46 skrev 2012-04-25 15:40:23 följande:

Kul och det låter ju jättebra Trevlig resa !
Svar på tråden Förslag på BILLIG o BRA allinclusive resa i augusti