Jag får ingen information alls om mitt barn - boföräldern vägrar säga något alls.
MIt barn går i skolan i en annan kommuen flera mil härifrån.
jag har ingen bill och väldigt svårt att komma dit.. det är så att boföräldern är den som kör barnet hit tur och retur enligt dom.
Men boförälder ger mig ingen som helst information alls.
Det är ju bf som möter skolpersonalen och fritidspersonalen varje dag och tom den dagen barnet ska till mig och berättar inget för mig alls.
Bf jag har mailat skolan och bett att få information, men de vill inte maila information som berör barnet direkt.
Jag får bara veckomail och standardmail. Fröken ringer inte ens upp då jag mailar och ber henne ringa mig.
Bf ger ingen info ens om vilken avdelnings barnet går på, telnr dit namns på fritidsledare eller lärare.
Jag blir totalt utesluten om barnets skolsituation, hälsa, trivsel kunskapsutveckling fär inte ens veta om läxer eller om hur det gått på prov.
Via en potal och kod man kan logga in för att se barnets omdömmen.. men bf vägrar ge mig länk och kod till detta.
jag mailar bf med frågor om barnet,problem som bekymmrar barnet och hur bf hade tänkt att lösa det.. men får inga svar.
Förut mailade bf mig om en oro som bf sade sig ha för barnet.. jag frågade då vad som var grunderna till denna oro men inget svar.
jag får inte veta nåt alls.
bf berättar inte om några friitdsaktivieter heller.. inte vad barnet gör, när och var... men mailar om att barnet har uppisning en dag men jag har inte fått någon info alls.
Hur ska jag göra för att få information om mitt barn???
jag är vårdnadshavare och jag vet jag ar rättigheter.
men bf verkar inte ta hand om sina skyldigheter.... hur gör jag ?