• Jacksparrow

Löshår clip-ins erfarenheter sökes!

Jag funderar på att skaffa löshår för att göra mitt vanliga hår lite tjockare och tänker då i första hand på clip-ins eftersom man inte behöver sova med det håret.

Använder någon clip-ins? Isf, vad är era erfarenheter, syns det t ex att man har löshår?

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Löshår clip-ins erfarenheter sökes!
  • sweasmamma

jag har använt det , nej det syns INGENTING , beroende på hur långt ditt egna hår är!

mitt va riktigt snyggt  och så sjukt enkelt samt att det liksom inte ramlar ner osv ..

• Jacksparrow

Vad härligt att höra! Varifrån köpte du ditt hår? Jag funderar på rapunzel of sweden.

• Miiia

Jag har clips ifrån rapunzel.
    Är MYCKET nöjd, har båda hållt på med extensions ifrån salongen och sånt man limmar i hemma.
    Men clipsen är så mkt lättare, också slipper man ev. kli och ömmande.

Mitt egna hår är nästan lika långt som löshåret + att jag har det lätt uppklippt i bak vilket gör att det smälter in perfekt. Men om du är duktig med saxen så kan du ju kapa löshåret till din egna längd!!

rekommenderar starkt iaf 

• Jacksparrow
    Miiia skrev 2012-04-20 12:33:45 följande:
    Jag har clips ifrån rapunzel.
    Är MYCKET nöjd, har båda hållt på med extensions ifrån salongen och sånt man limmar i hemma.
    Men clipsen är så mkt lättare, också slipper man ev. kli och ömmande.

Mitt egna hår är nästan lika långt som löshåret + att jag har det lätt uppklippt i bak vilket gör att det smälter in perfekt. Men om du är duktig med saxen så kan du ju kapa löshåret till din egna längd!!

rekommenderar starkt iaf 
    Aha :) Upplever du att det syns att du har clips? Har du testat att styla det någon gång, t ex locka eller platta?
  • Miiia

hehe det syns inte!! trodde det skulle vara svårt att fästa i dem, 
    men det var superlätt!!
    Däremot får jag kommentarer som jag tar som komplimanger Flört så fort jag har i dem.
    Folk ser skillnaden, i mitt fall blir det så mkt tjockare eftersom jag redan har långt hår.
    Så de flesta blir förvånade när de börjar undersöka och ser att mitt egna verkligen är så långt.

Jag brukar styla det, antingen gör jag lockar med sylen lr plattången.
    Annars plattar jag det, en gång krusade jag det inför en maskerad men har plattat tillbaka det.
    Man kan även tvätta det, men mitt har inte behövts det än!! 

• ElectroDiva

sätter du det rätt så syns det inte /använt clips i 3 år

• ElectroDiva

sålänge det är äkta så går det jättelätt att platta, locka, styla som eget hår.

• Jacksparrow

Jag har lite lockigt hår så jag skulle vilja kunna locka mitt löshår, står på rapunzels sida att man kan locka deras äkta hår. Upplever ni att stylingen håller eller är lockarna på löshåret borta efter någon timme?

• ElectroDiva
    Jacksparrow skrev 2012-04-20 12:56:10 följande:
    Jag har lite lockigt hår så jag skulle vilja kunna locka mitt löshår, står på rapunzels sida att man kan locka deras äkta hår. Upplever ni att stylingen håller eller är lockarna på löshåret borta efter någon timme?
    haha nä jag har upplevt att det håller bättre i löshåret, samma med färg,
    färgade mitt blonda hår o löshår svart, fick lägga i färg i mitt eget hår flera ggr men aldrig i löshåret.

men jag beställde iofs inte från rapunzel 
  • ElectroDiva
    Jacksparrow skrev 2012-04-20 13:03:03 följande:
    Kan man färga sitt löshår?? Det visste inte jag :)

Varifrån kommer ditt hår?
    finehair.se

jo men det är inte att rekommendera att bleka löshår, det blev slutet på att av mina löshår för några år sen :)
    men när man färgar mörkare så ser det inte märkbart slitet ut i efterhand..
    provade rapunzels hår, o jag är väl den enda som varit missnöjd, tovade ihop sig hela tiden, tillslut kastade jag det bara.

finehairs löshår hade jag i ett halvår, o då somnade jag även med det ofta, och redde ut det med bortsten dagligen osv 
  • Jacksparrow

Vilka bra priser de hade! Tyvärr fanns inte min hårfärg (är rödhårig). Men man kanske kan färga det? :)

• ElectroDiva
    Jacksparrow skrev 2012-04-20 13:53:02 följande:
    Vilka bra priser de hade! Tyvärr fanns inte min hårfärg (är rödhårig). Men man kanske kan färga det? :)
    det kan du absolut göra.
    min fanns inte heller då, svart, så köpte blondaste och färgade 
  • Lady81
    ElectroDiva skrev 2012-04-20 15:48:00 följande:
    det kan du absolut göra.
    min fanns inte heller då, svart, så köpte blondaste och färgade 
    Vad får man i ett pack så att säga när man beställer därifrån? Får man bara 1st 20cm t.ex? Och så måste man lägga till 2st på 4cm? Då blir det ju dyrt om inte allt kommer som ett set. Eller har jag missförstått?
Svar på tråden Löshår clip-ins erfarenheter sökes!