• gipsy

gravid kring Karlskrona

Har sett att det finns ett gäng Karlskronabor/Blekingebor här som är gravida! Jag är precis nyinflyttad och tycker att det vore roligt att lära känna fler blivande mammor! Kanske ta en fika på stan? :)

Själv är jag 27år och väntar barn nr2 som är beräknad till den 19augusti. Storebror är 6år!

• Svar på tråden gravid kring Karlskrona
  • Kvitter

BM skickade iväg mig till förlossningen på CTG och UL koll. Allt var bra så nu känner jag mig lugn igen!

Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • JennyAnn

Vad skönt! Känner du av bebisen mer eller? Jag har legat på förlossninen en vecka redan, varit hemna nu i tre veckor och har sammandragningar så är sjukskriven. Men jag kan ju lika gärna gå över tiden tyvärr så det är nog bara att ligga här ett par veckor till :)

• Kvitter

Spännande med tvillingar!!!!

Ja nu har bebisen återgått till sitt normala rörelsemönster igen! Man känner sig lite fånig när man vill kolla upp det och allt visar sig vara ok. Men det är ju bättre att kolla en gång för mycket. Och läkaren sa att jag var välkommen tillbaka om jag skulle bli orolig igen! Men han trodde att nästa gång skulle jag nog komma in av en annan anledning Jag hoppas han har rätt!

JennyAnn: har du legat inne pga av sammandragningarna eller? 

• Fiiffii

Här är en till! Väntar vårt andra barn den 23 Februari! Har en son på fem år! Kul med en sån här grupp!! Sofie heter jag och bor i stan:)

• Jaya

Fick reda på att vi väntade tvillingar när jag kontrollerade en cysta på en äggstock för 3 veckor sedan. Visste att jag var gravid, men tvillingar fanns bara i min fantasi! Inget som händer liksom, men jo ;).

Lite omtumlande men nu ser vi fram emot det.

Har en dotter född december 2010 också :)

• Kvitter

Kan tänka mig att det blev en ordentlig överraskning! Men en kul sådan! Två på en gång liksom!

• Kvitter

Fiffi : herregud det verkar bli värsta babyboomen i februari! Tror jag känner 5 stycken som ska ha i den månaden!

• JennyAnn

Kvitter: ja, jag fick ligga inne då sd påverkade livmodertappen så mycket. Vad skönt att du känner rörelser nu och ja, vi hoppas verkligen att nästa gång blir av en annan anledning :)

Vad spännande med tvillingar :)

Det verkar vara en del som ska ha i februari ja. Roligt! Vad har ni i stan för barnmorska? Går ni på trossö?

• moiii

Jag ska ha min 1a i januari och har
    Marianne på Trossö :) trivs super med henne !!

• Karin2013

Jaya; kul och spännande med enäggstvillingar! :)

Moiii; Jag går oxå på Trossö och har Linda. Har bara varit på mvc en gång på inskrivning och träffat henne, men hon verkar jättebra!

• Jaya

Det är jättespännande, massa extra kontroller men känns skönt att de har koll på de små :)

Någon som bloggar? Letar nya bloggar att följa hela tiden :)
    twinsbyapril.blogspot.se

• Karin2013

Jaya; Förstår dig precis! Det är ju jättespännande att få se sitt/sina små växande! :) Vi ska på RUL på onsdag! :))

• gipsy

Va kul att det dykt upp lite fler till tråden :) själv har jag hunnit få min knodd och han är redan 7veckor (på torsdag :) )

• Kvitter

BF idag! Men ingen bebis i sikte! Suck! Vill så gärna att det ska komma igång nu!

Gipsy: grattis! vad härligt att du fått din lille!

• gipsy

Tack så mycket!! Hoppas att din lilla vill kika ut snart :) och lycka till :)

• Jaya

Grattis gipsy!

Och lycka till snart är det din tur kvitter :)

Svar på tråden gravid kring Karlskrona