• Duefigli

Kan man som brud misstycka om gästen bär denna?

Ska på bröllop och har hittat en jättefin klänning. Min fundering gäller färgen, som är lite beigeaktig.Modellen är inte alls bröllopsklänningslik, men jag vet ju att allt som är vitt är no-no.

Så, är denna alltför ljus??

http://www.mq.se/shoponline/#http%3A//www.mq.se/estore-Mqestore/modules/pageableRelatedArticleList/prevValue/7/art_id/108087/catname/Klanningar/cat_id/153/sortByField/activation_date/sortOrder/desc

Sorry, kunde inte klippa in direkt i ts så ni får stå ut med en länk....

• Svar på tråden Kan man som brud misstycka om gästen bär denna?
  • tjej87

Jag tycker inte att den är för ljus. Gifter man sig på våren/sommaren så får man ju även räkna med att folk kommer i ganska ljusa klänningar... Jag såg dock att den även fanns i en fin rosa så om du gillar den färgen kan ju det vara ett alternativ :) supersnygg klänning iaf!

• Duefigli

Jag har kollat in den rosa men den är tyvärr verkligen inte min färg, alldeles för stark. Modellen känns klockren för mig, ska frösöka ta mig iväg och kolla den i butik. 

Men vad tror ni om brun bolero/sjal och lite krimskrams till? Eller någon annan färg som passar bra? Tips på skor?

• Cisslan

Åhhh vilken fin klänning! Tycker du ska köra på den med en sjal eller kofta i annan färg!

• Voluptuous Shalimar
    Duefigli skrev 2012-04-20 16:21:45 följande:
    Jag har kollat in den rosa men den är tyvärr verkligen inte min färg, alldeles för stark. Modellen känns klockren för mig, ska frösöka ta mig iväg och kolla den i butik. 

Men vad tror ni om brun bolero/sjal och lite krimskrams till? Eller någon annan färg som passar bra? Tips på skor?
    Varför brunt?!? Ta någon stark och härlig vårig färg istället! Limegrönt, lindblomsgrönt eller gammelrosa.  
  • Duefigli
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-04-20 16:41:14 följande:
    Varför brunt?!? Ta någon stark och härlig vårig färg istället! Limegrönt, lindblomsgrönt eller gammelrosa.  
    Jag tänker mig att det är en naturfärg som ska kombineras med nåt i samma tonskala? Men det kanske är trist istället?
  • Voluptuous Shalimar
    Duefigli skrev 2012-04-20 16:46:45 följande:
    Jag tänker mig att det är en naturfärg som ska kombineras med nåt i samma tonskala? Men det kanske är trist istället?
    Ja, det blir väl lite väl trist, tycker du inte? Ljusbeige är jättesnyggt ihop med knallig turkos till exempel! Om det är "för mycket" för dig så kör på lindblomsgrön eller syrenlila eller gammelrosa. Men FÄRG till den klänningen kommer att göra att man inte tänker på att den är såpass ljus. 
  • tjej87

Jag tycker också att du ska köra på något färgglatt till :) blå, lila eller gröna toner tror jag skulle passa utmärkt!

• Callan

MEd tanke på hur många förvandlas till bridezillas så KAN en brud såklart ta illa upp.
    Ganska troligt i många fall.

Personligen hade jag inte tagit illa upp och tyckte att det var en kanonfin klänning  

Kan du fråga bruden? 

• Betty Boop

Det är en jättefin klänning, men jag tycker tyvärr att färgen är för ljus (nästan vit ju) till ett bröllop.

• Peachpie

Beror på vad bruden ska ha på sig. En del brudar har ju faktiskt inte kritvita långa brudklänningar utan kortare klänningar i vit beiga nyanser.  Fråga bruden lite försiktigt om hon ska ha en "typisk brudklänning" ( lång fluffig sak) eller om hon ska en kortare modell.....

• Duefigli
    Peachpie skrev 2012-04-20 21:12:45 följande:
    Beror på vad bruden ska ha på sig. En del brudar har ju faktiskt inte kritvita långa brudklänningar utan kortare klänningar i vit beiga nyanser.  Fråga bruden lite försiktigt om hon ska ha en "typisk brudklänning" ( lång fluffig sak) eller om hon ska en kortare modell.....
    Det ska hon, dock gräddvit, inte den där kritvita vita, men det kommer inte vara nån tvekan om vem som är brud.
  • IsadorasMamma

En liten parentes bara.... Klänningen jag får upp heter peach...så den är nog inte beige.

• Duefigli
    IsadorasMamma skrev 2012-04-20 21:38:19 följande:

En liten parentes bara.... Klänningen jag får upp heter peach...så den är nog inte beige.

Aha, jag letade efter någon färgangivelse men hittade inte! Tack.

Ska försöka kolla på den irl, svårt att avgöra färg och nyans på nätet. Ska också försöka hålla öppet sinne och inte snöa in helt på denna, men den påminner i modellen om en annan klänning jag hade förut och som passade mig så himla bra. 
  • Lavish

Nej då, den är definitivt inte vit. Tycker den är okej, utom möjligtvis om du vet att bruden valt en klänning i just den färgen. Och ta inte en vit sjal och vita smycken till.

• Lönnsirap
    Callan skrev 2012-04-20 20:51:19 följande:
    MEd tanke på hur många förvandlas till bridezillas så KAN en brud såklart ta illa upp.
    Ganska troligt i många fall.

Personligen hade jag inte tagit illa upp och tyckte att det var en kanonfin klänning  

Kan du fråga bruden?
    Betty Boop skrev 2012-04-20 21:08:04 följande:
    Det är en jättefin klänning, men jag tycker tyvärr att färgen är för ljus (nästan vit ju) till ett bröllop.
    Håller med ovanstående!
  • adipose

Om du hade någon färgglad bolero till och kanske klädde ner den lite med en ganska "avslappnad" frisyr tycker jag att den är perfekt för en gäst på  ett vårbröllop :)

• Duefigli

Har kollat på klänningen idag - den är jättefin men verkligen i ljusaste laget. Typ ljust persikofärgad åt det beiga hållet. Passade inte alls med några några "pigga" färger, men skulle funka med nåt mörkare jordfärgat, kanske gammelrosa eller liknande. Kommer dock inte bli förstahandsvalet pga den ljusa färgen. Himla fin modell dock

Kollat runt i andra butiker och det finns knappt några "finklänningar" alls ute. Konstigt?! Och det lilla som finns är antingen vitt eller skrikrosa/turkosgrönt. Inte alls mina färger...

Hoppas på ny påfyllning inom några veckor! 

• Voluptuous Shalimar
    Duefigli skrev 2012-04-21 20:05:53 följande:
    Har kollat på klänningen idag - den är jättefin men verkligen i ljusaste laget. Typ ljust persikofärgad åt det beiga hållet. Passade inte alls med några några "pigga" färger, men skulle funka med nåt mörkare jordfärgat, kanske gammelrosa eller liknande. Kommer dock inte bli förstahandsvalet pga den ljusa färgen. Himla fin modell dock

Kollat runt i andra butiker och det finns knappt några "finklänningar" alls ute. Konstigt?! Och det lilla som finns är antingen vitt eller skrikrosa/turkosgrönt. Inte alls mina färger...

Hoppas på ny påfyllning inom några veckor! 
    Ja men köp då den klänningen och några gammelrosa accessoarer!
  • luckynumber

En bra grundpelare när man vill veta vad en specifik person tycker är att fråga den personen i fråga, jag vill inte låta dryg men ingen här kan möjligtvis veta hur pass stor bridezilla denna brud är och vad hon tycker, chansa inte.

Svar på tråden Kan man som brud misstycka om gästen bär denna?