Vem gör vad hos er?
Jag tänkte dela upp det i han/honlistor.
Så här är det hemma hos oss.
hushållet består av
2vuxna
4 barn, 7v, 4år, 8år, 9år.
2katter.
7v bebisen är vår gemensamma son, 4åringen är min och 8&9åringarna är hans och dom bor hos oss lite mer än vv.
HAN.- utgifter; huslån(det är hans hus), bil-husförsäkringar, mobiltele. Eget företag
jobbar, åker hemifrån mellan 6.30-7, kommer hem 16.30-17
på helgerna åker han med sonen på fotbollsmatch.
HON. urgifter- barnomsorg för alla barnen?! El,sophämtning, telefon, all mat och förbrukningsvaror, bensin, kläder, mobiltelefon, presenter när dom ska på kalas
Just nu mammaledig men gjorde tidigare allt på följande lista +jobb 6h.
Handlar all mat
Hämtar och lämnar alla barnen.
Städar
Tvättar, viker och lägger in allas kläder.
Tömmer kattlåda.
Åker till återvinningen.
Ser till att alla är på rätt plats rätt tid, och gör jag inte det så missar dom allt från träningar, matsäckar, utflykter, kvartsamtal m.m
Jag är trött, vår lilla kräver mycket nu dom här veckorna och jag tycker inte att det här är rättvist!
Visst att han jobbar men jag ska hinna med allt på min lista varje dag och det mellan 9-15. Sen ska jag hinna gå ut och gå med vagnen så jag går ner i vikt!
Jag orkar inte. Dessutom förväntas jag hålla reda på vad hans barn ska göra när dom är hos sin mamma. Det är väl fan hennes ansvar att se till att dom kommer iväg på träningar, eller?? Nä, varje tis och tors så förväntas det ligga nytvättade fotbollskläder och vattenflaska i hallen som han kan komma och hämta. Även när han är hos sin mamma?
Jag borde väl plocka fram dom där kläderna nu.. för snart vaknar lille och han är förkyld och jättehängig så sen blir det inget annat än att bära på bebisen.