• MiMii

Missfall på ena tvillingen

Väntade tvillingar men fick idag veta att den ena inte klarade sig, levde senast i onsdagskväll. vecka 8+4 drygt. nyligen dött..
    jag skulle vilja veta om och av er som fått missfall då en överlevt.

hur gick det till?

blöddes det ut?'

stanna det kvar?

vilken vecka?

överlevde den andra?

om inte andra överlevde, när "kom" den ut?

• Svar på tråden Missfall på ena tvillingen
  • MiMii
    AnnaGreta 378 skrev 2012-05-03 19:30:01 följande:
    Samma här, fast min pojke är 18 år.  Glad
    blödde du då? vilken vecka?

har inte blött eller så än iaf
  • viseversa

Jag har inte råkat ut för detta men en vän till familjen har och hon fick mf med den ena tvillingen relativt tidigt i graviditeten men den andra stannade kvar och blev en underbart fin dotter=)

• Anonym

Jag fick missfall med en tvilling i v.7 och blödde ut resterna. Den tvilling som blev kvar är nu en helt underbar, frisk och stark kille på 13 mån.

• AnnaGreta 378
    MiMii skrev 2012-05-03 19:31:22 följande:
    blödde du då? vilken vecka?

har inte blött eller så än iaf

Jag blödde i v. 10 ungefär och trodde att jag fått missfall. Som sagt är det 18 år sedan så jag kommer inte ihåg exakt vilken vecka det var...Men det var mycket blod. Jag hade haft ett par missfall förut och visste "hur det var".
  • Anonym (She)

En nära vän fick mf med en tvilling i vecka 15. Den andra är nu en fin liten 8 åring. Blödde nåt så fruktansvärt och innan gick vattnet. Den hade dock dött/slutat utvecklas långt tidigare.

• Anonym

Det är mycket vanligare än man förut trott att det är tvillinggraviditeter i början sa en läkare till mig när jag gjorde vul i v 7+3 med 2.a barnet pga en blödning.
    Hon såg då ett embryo om levde och en hinnsäck till som det kom blod från och det var början till en tvilling som stannat av.
    Hon sa att kanske så många som 1 av 8 graviditeter är flerbörd i början men kroppen vet på nåt sätt att det är störst chans att allt går bra om det bara blir ett barn så den stöter bort ena embryot. Väldigt vanligt sa hon.

Och det embryot som levde är idag en glad och busig 5-årig pojk!  

• Anonym (10)

Inte för att det hjälper dig på något vis så vill jag ändå berätta att var 10e kvinna har tvillingar utan att veta om det i början. Ofta dör en tidigt i magen så att det visar sig vara 1 (som många tror) när man ska göra RUL senare.
    Mor min är barnmorska.

• MiMii

skönt att höra att dom flesta klarar sig,
     vet inte om någon som det inte gjort det för kanske inte vill skriva,,
    är livrädd att om den som inte lever sköljs ut att den andra åker med :/

• Anonym (She)
    MiMii skrev 2012-05-10 09:21:35 följande:
    skönt att höra att dom flesta klarar sig,  vet inte om någon som det inte gjort det för kanske inte vill skriva,, är livrädd att om den som inte lever sköljs ut att den andra åker med :/

När var du på ul senast? när ska du gå igen? Jag håller tummarna.
  • MiMii

vi var sist i måndags, klarade inte att vänta 2-3 veckor.. och allt va okej med andra lilla + att vi köpte doppler idag och hörde hjärtat.. går iaf in i vecka 12 sön-mån så då kan man lugna sig lite iaf och baar oroa för en blödning.. men sen ska vi dit igen om 2-3 veckor till då

• Anonym (She)

Även fast du får blödning så behöver det ju inte vara kört. Håller tummar och tår att det är en stark liten stjärna.

• MrsH89

Alla ni som haft tidigt missfall av ena fostret hur länge hade ni bruna flytningar och småklumpar? Jag är nu i v 19 och hade blödningen i v 10 och får fortfarande massa bruna grejer på trosskyddet som oroar mig. Barnmorskorna ger mig inget vettigt svar och inga prover tar man heller vilket börjar irritera mig. Snälla någon med erfarenhet?

Svar på tråden Missfall på ena tvillingen