Bakar skrev 2012-05-05 22:16:19 följande:
www.igigi.com , wow vilka klänningar hur lång tid e det på leveransen?
evening gown måste det va långklänning då?
Alltså, "evening gown" betyder väl "aftonklänning" egentligen... men om iranska bröllop är lite lika assyriska/syrianska bröllop så brukar det vara lite flytande med klädkoden. På assyriska bröllop ser man på kläderna hur nära släkt med brudparet gästerna är. Ju mer finklädda, ju närmare släkt. Är man släkt på långt håll eller vänner till brudparet/familjen brukar man komma undan med lite finkläder och bling-bling men är man nära (som jag har varit senaste gångerna, därav alla klänningsinköp:) så är det långt och festligt som gäller. Du kan ju alltid ringa nån och kolla av lite vad som gäller.
Har tagit runt en vecka när jag har beställt. Första gången valde jag FedEx, men det var krångligt, de ville att man skulle vara hemma hela dagen för att kunna leverera, och om de skulle komma till mitt jobb med paketet så var jag tvungen att stanna kvar till 18:00 så till slut åkte jag till deras fraktcentral här i Gbg efter att ha bett dem lämna paketet där.
Andra gången valde jag UPS istället och det var mkt smidigare, då kom paketet som en vanlig utlämning på Ica.
Nackdelen med att beställa från USA är ju tull och sånt, men googlar man på tull/avgifter så finns det info där om var gränsen går, under en viss summa betalar man inte procentuell tull, utan bara en fast avgift. Sen var det nån avgift när jag hämtade paketet också, nåt som svenska posten tog ut för att DE hanterat paketet i Sverige tror jag det var.
Man får alltså räkna med några hundra extra på en USA-beställning, men på det stora hela så blir ändå klänningen billigare än att köpa i bröllopsbutik, sen är oftast deras klänningar lite stretchiga så de är som jag sa väldigt bekväma. Sen har de alltid matchande boleros till för ett bra pris.
Jag har den jag visade innan och dessutom denna och jag är jäkligt nöjd med båda:

Min storlek hos dem är 14-16 och jag är en 48 i svenska storlekar så du borde kunna ha deras 12:a, men det är lätt att kolla på deras måttabell, den stämde väldigt bra tyckte jag.