• Mina E

    40+ (Första barnet) Stockholm? Nu träffas vi!

    Hej! Jag är 40+, fick mitt första barn för omkring åtta månader sedan och bor i Stockholm. Finns det fler 40+ i Stockholm med barn runt året? Då träffas vi med barnen nu!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-28 22:21
    Medlemsgruppen "40 plus första barnet Stockholm" startad av Mina E 2012-08-28.

  • Svar på tråden 40+ (Första barnet) Stockholm? Nu träffas vi!
  • Mina E
    AA01 skrev 2012-08-30 09:05:29 följande:
    Hej. tack för senast. Jo tänkte bara höra om det är några som vill gå på Zebradans föreställning Oh hallo baby fr 6-24mån. Det finns flertalet föreställningar i sept 85 kr vuxen. Teatern ligger på Renstiernasgata.
     Man måste boka biljetter innan. Väl mött Annika o Milla 

    Hej AA01! Vi går gärna med er på Zebradans föreställning!  Vi kanske kan titta på datum när vi träffas på onsdag? / Mina E 
  • Mina E
    mimosi10 skrev 2012-08-30 16:10:37 följande:
    AA01: Det låter jättekul! Algot är för liten så vi måste nog tyvärr hoppa den.

    Som det ser ut nu kan vi inte på onsdag den 5 sept heller. Vi har en läkartid på BVC inbokad och det var svårt att få en annan tid.

    Hoppas vi kan ses en annan gång..   
    Hej mimosi10! Synd att ni inte kan vara med på sångstunden på onsdag. Hoppas ni kan vara med nästa gång vi träffas! Vi hör av oss när tid för ny träff är bestämd. Ha en riktigt skön helg, trots regnet! / Mina E
  • AA01

    Hej på er. Jag  har bokat 3 biljetter till Zebradans den 19/9. Man ska hämta biljetterna lite innan
    föreställningen börjar, alltså innan kl 13. /Annika

  • Mina E
    AA01 skrev 2012-09-09 20:26:35 följande:
    Hej på er. Jag  har bokat 3 biljetter till Zebradans den 19/9. Man ska hämta biljetterna lite innan
    föreställningen börjar, alltså innan kl 13. /Annika
    Toppen! Ser fram emot att se föreställningen - och er andra - igen. Glad 
    AA01 och mari11: Kanske ses vi dessförinnan på "sångstunden" på tisdag kl 14:00?

    Ha en bra vecka!

    / Mina E   
  • mari11

    Hej!
    Ska bli kul att kolla på dans med er den 19/9. Får se om vi kanske kan komma förbi till sångstunden imorgon, min lilla tjej har dock en förkylning som inte riktigt har gett med sig helt så jag vet inte riktigt ännu hur det blir (har dessutom eventuellt en annan aktivitet imorgon så det beror lite på hur vi hinner och orkar efter det). Ha det så fint i veckan i vilket fall som helst så hörs och syns vi snart!

  • rozz

    Hej!!
    Vore trevligt att träffa er, har en dotter som är nio månader nu.

  • mari11

    Hej Rozz (och alla ni andra)!
    Trevligt att du vill träffa oss, det var ett litet tag sedan vi hann ses nu i gruppen men jag tror iallafall att vi pratade om att försöka få till någon till träff snart så då vore det förstås jättetrevligt om du och din dotter kunde hänga på.
    (Ville iallafall skicka en hälsning så att du förhoppningsvis fortsätter att hålla utkik här på forumet, det var ju ett tag sedan du skrev nu.

    Jag hoppas att allt är bra med alla er andra också och att ni är friska allihopa! Vi hade någon mindre förkylning för en dryg månad sedan men har som tur är varit friska sedan dess. Och jag hoppas att vi kan synas snart allihop, annars är jag och min dotter ganska flexibla och har bl.a. planer på babysalsa på Söder och kanske barnvagnsvisning på Bonniers konsthall om någon/några skulle vilja gå med dit...? 

  • mimosi10

    Hej på er alla!
    Ja det var ett tag sedan sist... Hoppas det är bra med er!

    Här jobbar vi på med förkylning nr 3. Sonen har varit mycket sjuk, den här gången var han frisk 5 dagar innan det var dags igen. Så vi har inte gjort så mycket tyvärr...

    mari11: Babysalsa eller något annat låter kul! Om vi får vara friska träffar vi gärna er och alla andra också!   

       

  • Mina E

    Hej alla i tråden!

    VARMT VÄLKOMMEN i tråden, rozz! Jag hoppas så att Du fortfarande läser tråden och vill träffa oss andra!

    Hemma hos oss har det också varit fullt upp med förkylningar - såväl hos stora som små - och flyttbestyr. Men nu ser det ut som det kan finnas möjlighet till lite mer aktivitet, både här i tråden och i verkligheten. Glad

    Mari11: Vi följer gärna med både på Babysalsa på Söder och Barnvagnsvisning på Bonniers Konsthall (ser gärna utställningen "Mer än ljud" mer än en gång). Barnvagnsvisningarna på Bonniers Konsthall är på torsdagar kl 13:00. Kan Du / Ni andra nu på torsdag den 25 oktober kl 13:00? Mari11: när är det Babysalsa på Söder - och var?

    I övrigt föreslår jag en träff nu på onsdag den 24 oktober kl 10:30 och/eller nästa onsdag den 31 oktober kl 10:30. Första förslaget på plats: Mikaelskapellet, Karlbergsvägen 64 (T-bana S:t Eriksplan uppgång Torsgatan; Pendeltåg station Karlberg). Det är sångstund kl 11:00 och därefter sopplunch i rymliga lokaler där vi kan äta och prata medan barnen gör detsamma Glad eller leker . Andra förslaget på plats: Kungsholmens bibliotek S:t Eriksgatan 33 (T-bana Fridhemsplan). Där kan barnen krypa/gå omkring, och både vi och de kan fika på REKOmmenderas precis bredvid barnavdelningen.

    Vilka kan den 24 respektive 31 oktober? Var tycker ni att det vore trevligt att vi träffades?

    Håller alla tummar och tår för att även Du rozz läser det här och har möjlighet att delta!!!

    Hoppas ni får en bra start på veckan (som av klockslaget att döma redan börjat...)!

    /Mina E                  

  • mimosi10

    Den här veckan kan vi varken onsdag eller torsdag, men nästa vecka på onsdag den 31 har vi inget bokat och träffar er gärna. Sångstund och soppa låter trevligt, men biblioteket funkar också. Hoppas vi ses!

  • mari11

    Hej!
    Jobbigt med alla era förkylningar, Mina E. och Mimosi10 - hoppas att ni får hålla er friska nu! I all hast: vi är ganska flexibla närmaste tiden, kan gärna ses nu på torsdag den 25/10 på Bonniers konsthall och sedan tror jag att det passar bäst med onsdag 31/10 för "vanliga" träffen - var spelar egentligen ingen roll, båda låter trevligt. 

  • AA01

    Hej i tråden, vi har också varit förkylda plus mkt trötta (jag alltså). Jag går gärna på Bonniers. just nu på tors ska jag till vårdcentralen i och för sig på morgonen, ska se om jag orkar efteråt.Annars ses jag gärna dom andra datumen. Kul! Mvh Annika med Milla

  • Mina E

    Hej!
    Vad roligt med så snabbt gensvar från alla (gamla) i tråden! Nu saknas bara Ditt svar, rozz!

    Nästa gemensamma träff blir onsdagen den 31 oktober kl 10:30 på Kungsholmens bibliotek, S:t Eriksgatan 33, T-bana Fridhemsplan.

    mari11 och AA01: Jag kommer till Bonniers konsthall nu på torsdag den 25 oktober strax före 13:00. Ska bli roligt att se utställningen - igen - och träffa er (hoppas Du/ni orkar komma AA01 - men ibland är man trött och orkar inte, vet hur det kan vara).

    Imorgon ska det bli lite Solig, ser så fram emot det!

    / Mina E             
     

  • AA01

    Hej i tråden! är ni friska nu? Ska vi ha en mailslinga istället, så slipper man gå in på denna sida varje gång.

  • JojoB

    Hej alla 40+ mammor! 

     Vi är två journaliststudenter från Stockholm som gör ett projektarbete med temat "att skaffa barn sent i livet". Vi ska göra en artikelserie om detta, och vill kunna få med flera perspektiv och synsätt på detta med att vara äldre förälder - och även så klart föräldrarnas egna perspektiv. Därför vore det jättekul om vi fick möjligheten att vara med på en av era träffar. Har ni någon träff inbokad där vi skulle kunna få delta? Eller finns det några mammor som skulle kunna tänka sig att träffas någon dag? Vill man inte framträda med namn i våra artiklar får man självklart vara anonym. 

    Hoppas vi hörs!

    Med vänliga hälsningar,
    Johanna och Elin  

Svar på tråden 40+ (Första barnet) Stockholm? Nu träffas vi!