Gränslös i sitt sociala beteende???
Hej det är såhär att jag har bott i ett familjehem med min dotter och har kontakt inom socialen.
och när socialen var här på ett möte när min dotter var hemma så pratade min dotter med dom och ville visa dom sina saker.. sedan frågade ena socassistenten min dotter om hon kunde måla en teckning till henne med mycket rosa , min dotter blev överlycklig och sa ja och skyndade sig iväg till sitt rum för att fixa en teckning, sedan kom hon glatt ut och visade vad hon målat , hon var 2,5 år gammal vid det besöket och är nu 3,5 år och vart såhär social sedan hon var 1,5 år.
Hon är alltid lite reserverad några minuter tills hon ser att jag accepterar människorna men när vi träffar lugna stabila människor så kan hon prata med dom direkt, hon frågar även folk i affären (dom som sitter i kassan t.ex) vad dom heter och vad dom gör.
hon pratar helt enkelt väldigt mycket med människor och ber någon henne göra en teckning eller liknande så gör hon det, Socialen säger till mig att hon är gränslös i sitt sociala beteende på ett dåligt sätt.
trots att denna sociala endast träffat mitt dotter ca 4 gånger och endast 1 ac mötena gjorde hon en teckning till henne.. enligt mig bjöd sociala upp henne till dans och sedan skyller på att min dotter är gränslös.
Jag själv vet att min dotter är försiktig med nya människor tills hon antingen ser mig eller min parner acceptera dom eller tills hon känner att dom är lugna personer. hon leker mer barn i alla åldrar mellan 0-17 år , jag praktiserar på en fritidsgård där hon brukar få igång ungdommarna , dom springer runt och jagar henne runt ett nbiljardbord, hon gömmer biljardbollarna osv.
Jag tycker att det är lättare att få ett barn att förstå att man inte ska vara allt för *på,framåt,social* mot främmande människor än att lära ett tillbakadraget barn att gå fram och hälsa på en främmande människa.
Så min fråga är:
Är min dotter gränslös i sitt beteende och är det något dåligt/farligt för hennes uppfostran o uppväxt.
är det ett beteende som skadar min dotter på något sätt?
säger jag till min dotter att inte gå fram till människan så gör hon inte detta.
Sen har jag även en fråga till.. har fått höra utav *mamman* i familjehemmet att min dotter är falsk pga att hon gör miner och barnslar sig när man ska ta kort.. så sa hon att min dotter känner att hon måste löjla sig för att jag ska älska henne.
är det sant eller är det normalt för en just då 2,5 åring.. enligt mig är det normalt då jag även har många seriösa bilder.
blev lite mycket men tack så jätte mycket för att du läste :)