• Meeri K

9 år av barnlöshet och äntligen gravid

Hej!

Vill berätta för er alla lite kort om "min" historia.

Har försökt att få barn i nio år nu i januari. Har gjort elva hormonbehandlingar med Pergotime (både enkel dos och dubbel dos), samt tre inseminationer. Har aldrig fått göra IVF eftersom kön har varit så otroligt lång här i Jämtland (ca 7 år), och nu hade jag ca 2 år kvar i kön. Jag har aldrig blivit gravid någon gång...

Har varit både förbannad och ledsen genom åren som gått. Familj, vänner och bekanta som "känner nån som..." och att jag inte ska oroa mig, utan att även jag ska bli gravid. Att ständigt få höra historier om grannens kusin odyl som skulle till att adoptera barn och precis just då själv blev gravid. Eller om hon som försökte få barn i hundra år, men när hon sen slutade tänka på det blev gravid. Varför var "hon" i berättelserna aldrig jag? För jag har ju ändå aldrig tänkt så mycket på det...

Blev väldigt deppad i november och beslöt mig för att kasta bort allt... och gjorde det! Jag kastade mammabyxor, mammaklänningar, babykläder och alla tidningar och böcker som jag köpt eller fått genom åren. och vad händer?

Jag blir gravid!

Gravid, utan hormoner eller hjälp från någon utomstående (tja, pappan var ju med då). och jag kan inte sluta skratta och gråta... Jag är troligtvis helt knäpp som redan pratar med bebisen och smeker min mage. Trots att jag är livrädd för att få missfall så älskar jag att vara illamående (och det är jag nästan hela dagen), och jag älskar att få mina sura uppstötningar, och jag älskar att brösten är ömma.... och jag bara älskar apelsinjuice Tänker njuta av varje sekund...

Jag vet att ni som fortfarande försöker efter så många år, troligtvis hatar min berättelse, det hade jag gjort. Men ni får gärna skriva ändå... för det gör inget att ni tappar hoppet, det kanske är just då det lilla grynet kommer till er också?

*Stora kramar till er alla* från mig och bebis

• Svar på tråden 9 år av barnlöshet och äntligen gravid
  • Sammet

Vilken underbar historia!
    Jag tror att många blir glada och får hopp av din berättelse.
    Stort grattis!
    Ta hand om er nu

• dubbel trubbel

Stort Grattis från oss!!!! Njut av varenda sekund!

• LillaSparven

Jag fick mera hopp av din underbara story!! Ett stort lycka till till er, och ta väl hand om varandra! Tack för din berättelse!!

• Meeri K

Tack alla ni som svarat på mitt inlägg här, det värmer om hjärtat. Jag är glad att så många skrivit att jag skänker hopp till er, och kom ihåg att en dag är det eran tur att skänka erat hopp vidare också

*Stora kramar till alla* Meeri

• Mollie

JÄTTEGRATTIS!

Jag kanske skulle vara en av dem som hatade ditt inlägg efter snart 5 år, men du, jag fullkomligt älskar det!! Älskar att du ger mig och ALLA mina medsystrar hopp!!

Lycka till och jag hoppas du kommer att få väääärldens underbaraste lilla gryn, du kommer nog att tycka att det var värt alla dessa år ska du se!

• CarinaB

hej, snart 11 år väntan och plockar ut ägg för IVF i vecka 10 och det är UNDERBART att höra att det funkar för andra att få vad de längtat efter. Ha det så bra med dina graviditetsexter! All lycka!

• grabbmamman linda

Grattis!! Kan nog inte föreställa mig vilken lycka du känner! Är en "sådan" som har en kompis som efter 16 år fick en liten kille på naturlig väg efter två provrörsbarn.. så mirakel finns!

• adelina

Åhh,vilken härlig story!! Lycka till!

• kehe

Man blir lycklig av att läsa din historia! Vad härligt! SUPERGRATTIS!!!

• rödbetan

Ja man blir verkligen lycklig av en sån historia även om jag blir så fruktansvärt avundsjuk med men kan garanterat glädjas mycket mer med en sån som oss som fått kämpa järnet än de som jag brukar elakt säga bara behöver skaka ett par kalsonger för att bli gravida.

• Cosette

Grattis...Grattis!!!!
    Vi har försökt i snari fem år & hoppet kommer & går det är så roligt att
    höra dom som lyckas till slut efter alla år! men får ett litet störe hopp om att
    lyckas själv tillslut.
    Lycka till med graviditeten

• seafree

GRATTIS.... Hoppets stjärna tänds än en gång! Ett mirakel i vår värld! Jag är så lycklig för er skull!

• ezzy

Jag gläds verkligen med dig och din man. Vilken lycka!!! Nu ska ni bara njuuuuta och se fram emot en ljusnande framtid som familj. Jättegrattis!
    Kram

Svar på tråden 9 år av barnlöshet och äntligen gravid