• findusen

Frivården!?

Hej!

Har hittat en lapp till min pojkvän, där det står att han har 2 tider hos frivården, hos någon nazamin eller vad det står.

Nej, jag har inte snokat, den låg på golvet och jag tittade.

Men det jag undrar är, vad gör frivården? Är man dömd, väntar man på att bli dömd eller vad är det frågan om?
    Har dom hand om droger, våld..? Är jätteförvirrad, han har själv inte sagt något om detta och jag vill inte konfrontera honom förns jag har mer kött på benen och förns han själv berättar för mig.

Är det något som kan leda till fängelse, böter, samhällstjänst?

• Svar på tråden Frivården!?
  • Kjell2
    findusen skrev 2012-05-16 14:04:21 följande:
    Jaha, stod inget om sånt. I domen alltså. Gör slut så fort jag hittat bostad. Fan vad jag skäms
    Långt ifrån allt står i domen. Bara det som åklagaren tycker är tillräckligt och har bevisning för. Exakt vad, och allt,  han har hållt på med kommer du aldrig få veta.

Sluta skäms! Du har inte gjort något fel. Han har!
  • Baryk
    Kjell2 skrev 2012-05-16 14:30:25 följande:
    Långt ifrån allt står i domen. Bara det som åklagaren tycker är tillräckligt och har bevisning för. Exakt vad, och allt,  han har hållt på med kommer du aldrig få veta.

Sluta skäms! Du har inte gjort något fel. Han har!
    Precis! Det är han som gjort fel, inte du.

Rädd behöver du med all säkerhet inte heller vara. Ta det bara lugnt. Han är ju fortfarande samma kille som du vaknade med i morse. Däremot förstår jag mycket väl att du snabbt vill avsluta ert förhållande och ta dig därifrån.
  • findusen
    Kjell2 skrev 2012-05-16 14:30:25 följande:
    Långt ifrån allt står i domen. Bara det som åklagaren tycker är tillräckligt och har bevisning för. Exakt vad, och allt,  han har hållt på med kommer du aldrig få veta. Sluta skäms! Du har inte gjort något fel. Han har!

Tack jag vet, men vi hade det så bra en gång. Aja, blir som det blir. Kanske får flytta hem igen. Spara till egen lägenhet och sånt, leva ensam ett tag. Vara säker. Fundera på mitt liv också. Tack alla! Är riktigt nojig hur han kommer reagera när jag gör slut. Glad blir han inte, men tror egentligen inte han slåssför han har aldrig varit i närheten.
  • findusen
    Lajkie skrev 2012-05-16 19:32:50 följande:
    Har du pratat med honom? Vad sa han isåfall?

Inte än. Vet inte hur fan jag ska lägga upp det.vet inte vad jag ska tro tycka Eller tänka. Vet när han ljuger och inte. Men ska jag säga att jag vet allt och redan ringt, eller fråga, han kommer förmodligen neka, så då gör det inget om jag ringer ochkollar? Han kommer tro att jag inte litar på honom. Vilket jag i nuläget verkligen inte gör. Och han kommer bli arg. Jag behöver dock bara säga men du måste förstå min rädsla, av en sån dröm? Komplicerat. Ska rådfråga en i min närhet som också känner honom, men ska jag visa henne domen?
  • findusen

Haha, okej. Tog upp det med honom. Han var inte dömd för något, inte ens för något litet. Han sa att det inte gjorde något om jag ringer och kollar, han skulle inte bli arg. Tror inte han vet att man kan få ut domar. Han vet inte vad han vill med mig. Han "tar dagen som den kommer" avslöjade att jag gärna vill ha familj med honom, och drömmen så åt mig att akta mig för honom. Sen kondomen som fattades, den var tydligen inte med i paketet när vi köpte. Bullshit. Så har han bara ignorerat mig senaste tiden. Kom sen på att det var inte de vanliga kondomerna vi köpt, utan det var nya och alla var i paketet. Han vet då inte helt plötsligt var den tog vägen. Förstår ingenting. Varför/hur kan man ljuga någon rakt upp i ansiktet? Någon som man säger sig älska och någon man bor med? Som man knappt varit ifrån på 1.5 år? det är helt klart slut, undrar om hans föräldrar vet? Han bodde hemma när dom beslagtog. Undrar hur det blir. Tänk om jag aldrig får se honom igen? Mina framtida barn får inte komma i närheten dock. Och vem får katten? Och mycket som spelar in. Detta är det enda stället jag trivts på, hans lägenhet och jag har inte lust att flytta. Vet att jag förmodligen måste men det är inte kul.

• sirisdotter

Brutalt uppvaknande till en verklighet du aldrig anat!   "Vem får katten?"   mitt i alltihop....    delad vårdnad  blir knappast aktuellt,  väl.    Du måste nog ha bostad för att kunna ha katt.   När du väl funnit din plats i livet finns det säkert en katt åt dig.

• findusen
    sirisdotter skrev 2012-05-17 10:10:04 följande:
    Brutalt uppvaknande till en verklighet du aldrig anat!   "Vem får katten?"   mitt i alltihop....    delad vårdnad  blir knappast aktuellt,  väl.    Du måste nog ha bostad för att kunna ha katt.   När du väl funnit din plats i livet finns det säkert en katt åt dig.

Får bo hos mamma, då kan jag ta med min katt. Delad vårdnad är aldrig bra för en katt.
  • sirisdotter

Så bra!   Om det är din katt lär det inte bli vårdnadstvist om katten?

• findusen
    sirisdotter skrev 2012-05-17 11:03:13 följande:
    Så bra!   Om det är din katt lär det inte bli vårdnadstvist om katten?

Sant, det är hans katt men jag har fått henne flera gånger. Hehe
  • flower 7022

Hej ja undra varför inte sambos få bo ihop å ta e regler utanför att sambon inte vara med när de möte..? Mhv en förtvivlade sambo ????

Svar på tråden Frivården!?