• tahira

Tips på platser för "solsemester". Två vuxna + sexåring.

Jag har tröttnat på grå trista London och vill bara till solen! Men så kom jag på att jag vet knappt hur man går till väga för att hitta ett rimligt resmål och ett bra hotell. När vi åker utomlands brukar det antingen bli till Kenya eller till Nice och där har vi familj och vänner som hjälper oss att hitta rätt.

Så är det någon som har tips på bra hotell, var som helst nästan? Det behöver inte vara ett underbart ställe, jag vill bara ta det lugnt och FÅ SOL.

Jag önskar:

Att det är någonstans där det är tillräckligt varmt för att bada i pool om några veckor.

Att hotellet har relativt hög standard och är fräscht och fint.

Att barn är välkomna och att det finns en tillräckligt stor pool så att man kan leka och simma omkring.

Att det finns ett rimligt utbud av mat.

Det behöver inte ligga vid kusten, men gärna i en stad där man kan upptäcka och promenera lite.

Snälla kom med tips! Jag känner mig helt förvirrad med var och hur jag skall börja.  

CoolCoolCoolCoolCoolCool 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Svar på tråden Tips på platser för "solsemester". Två vuxna + sexåring.
  • Greger b

Får jag kanske fresta er med vårt favorithotell på dito favoritön i den grekiska arkipelagen.

Hotel Prokopios vid Ag Prokopiosstranden på Naxos. Hotellet har en egen hemsida www/prokopis.com  Ett familjeägt Hotell med ett trettiotal rum/studios. Mellanprisklass.
    Till Naxos tar man sig endera med färja från Athen/Pireus alternativt inrikesflyg från Athen.

Hotellet har en pool samt tillhörande barnpool. Till stranden är det fem minuters promenad. I området finnes ett rikligt utbud på bra och prisvärda tavernor samt matbutiker.

In till Naxos Stad tar det cirka 15 minuter med buss. Naxos Stad är en tämligen mysig by med senmedeltida bebyggelse och en vacker hamnpromenad.

Greger

• Alexi

Mallorca? Sunwing resort Alcudia var vi på för några år sedan. Då var det mitten på maj och jättevarmt, även om det då var lite extra varmt för den perioden. Fantastisk strand, fullt badbart i havet, mycket badvänligt, jättetrevlig strandpromenad osv.

annars har Fritidsresor börjat med världens vattenland nära några hotell (googla på var) om er son är badfantast.

• Anne69

Så här års är Cypern ganska bra eftersom det är lite varmare i östra delen av medelhavet, så kolla det. Där finns massor (nästan för många) hotell som motsvarar det du beskriver.

Svar på tråden Tips på platser för "solsemester". Två vuxna + sexåring.