• lottapottan

Dåligt resultat Kub - I väntan på Fvp

Hej,

Fick dåliga siffror på Kub (1:10) och väntar nu på att få göra ett fostervattensprov. Är i v.12 nu och får alltså vänta till v.15 för att göra det och v.16 för att få svar. Är det någon annan i samma sits som vill följas åt? Det kan behövas lite stöttning i denna väntan!

• Svar på tråden Dåligt resultat Kub - I väntan på Fvp
  • isis bianco

Här är en till som fick sämre siffror vid KUB.
    Risk 1:83.
    Jag är 28 år, barnet var lagom stort, nackspalt på 2 mm.
    Blodproverna drog ner det.
    Extremt lågt papp-a, sa hon. 0,27 MoM. HcG var normalt, det fria var på 80 000 tror jag.

väntar på tid för mkp.

• nathana1

Vi har fått svar på vårt mkp och vår lilla bebis där inne mår bra och har inga avvikelser. Vi hade ju 1:33 och det som drog ned för mig var den mycket höga hcg-nivån plus ganska lågt papp-a. Så här i efterhand inser jag att vi utsatte oss för onödig oro, för om provet hade visat på t.ex. ds (eller något man kan leva ett troligt lyckligt liv med) hade vi inte tagit bort det. Väntan mellan kub, mkp och svaret var något av det värsta jag varit med om faktiskt. Önskar att jag hade läst på mer innan.. Hoppas att allt går bra för er andra - stor kram!

• isis bianco
    nathana1 skrev 2012-05-28 20:29:37 följande:
    Vi har fått svar på vårt mkp och vår lilla bebis där inne mår bra och har inga avvikelser. Vi hade ju 1:33 och det som drog ned för mig var den mycket höga hcg-nivån plus ganska lågt papp-a. Så här i efterhand inser jag att vi utsatte oss för onödig oro, för om provet hade visat på t.ex. ds (eller något man kan leva ett troligt lyckligt liv med) hade vi inte tagit bort det. Väntan mellan kub, mkp och svaret var något av det värsta jag varit med om faktiskt. Önskar att jag hade läst på mer innan.. Hoppas att allt går bra för er andra - stor kram!
    Vad skönt!!

Tack för att du delar med dig!
  • lottapottan

Imorgon är det dags för mitt fvp. Hur ska jag någonsin kunna sova inatt? Men snart är äntligen väntan över, vilket svar det än blir.

• lottapottan

Nu är provet gjort. Det gick hur snabbt som helst och kändes knappt så det var skönt. Avsolut senast måndag får vi svar eftersom i hade sån hög risk, så nu är det bara att vänta.

• isis bianco
    lottapottan skrev 2012-05-30 12:00:02 följande:
    Nu är provet gjort. Det gick hur snabbt som helst och kändes knappt så det var skönt. Avsolut senast måndag får vi svar eftersom i hade sån hög risk, så nu är det bara att vänta.
    Vad skönt att det kändes bra!
    Vilken vecka är du i nu?

Jag har nu också fått tid, den 12 juni. Ska också få veta ganska snabbt, fem arbetsdagar.
  • Madame Mom
    nathana1 skrev 2012-05-28 20:29:37 följande:
    Vad skönt att allt är bra... :)  Måste bara fråga om ni fått reda på vad som bor i din mage? Väntar man flickfoster så är det nämligen ganska vanligt att just hcg-nivån är hög. Skulle vara kul att se hur ofta det stämmer... :)
  • isis bianco

Denna väntan är olidlig, kan föreställa mig att det kommer bli ännu jobbigare när man väntar på svaret efter att provet är taget.
    Är så orolig för riskerna som provet medför, och funderar över vad som kan hända. Hört att man kan läcka fostervatten... läcker ut som i trosan eller omärkbart?
    Och infektion, hur snabbt kommer det och hur märker man det? Ont? Feber?

Usch, vad nervös jag är...

• lottapottan

Jag är i vecka 15+5 idag. Svaret på mitt fvp kunde komma redan imorgon så nu försöker jag ställa in mig på ett negativ svar bara för att vara förberedd eller nåt. Själv har jag inte känt bågra konstiga symtom efter provet, endast lite molvärk i magen men det var helt normalt. Inget läckage eller någon feber än så länge. Hur länge behöver man oroa sig för missfall efter fostervattenprovet egentligen? Glömde fråga igår.

• isis bianco
    lottapottan skrev 2012-05-31 20:52:33 följande:
    Jag är i vecka 15+5 idag. Svaret på mitt fvp kunde komma redan imorgon så nu försöker jag ställa in mig på ett negativ svar bara för att vara förberedd eller nåt. Själv har jag inte känt bågra konstiga symtom efter provet, endast lite molvärk i magen men det var helt normalt. Inget läckage eller någon feber än så länge. Hur länge behöver man oroa sig för missfall efter fostervattenprovet egentligen? Glömde fråga igår.
    Håller mina tummar för dig!
    När jag frågade barnmorskan på kk över telefon så tyckte jag hon sa nåt om en, två dagar. Om du tänker på att fråga någon så dela gärna med dig av svaret!

Har en tid hos min vanliga barnmorska sex dagar efter fvp, fick en akuttid pga all min oro, tänkte be henne att lyssna på hjärtljuden då. Hoppas hon vill det!
  • lottapottan
    martini bianco skrev 2012-05-31 21:03:49 följande:
    Håller mina tummar för dig!
    När jag frågade barnmorskan på kk över telefon så tyckte jag hon sa nåt om en, två dagar. Om du tänker på att fråga någon så dela gärna med dig av svaret!

Har en tid hos min vanliga barnmorska sex dagar efter fvp, fick en akuttid pga all min oro, tänkte be henne att lyssna på hjärtljuden då. Hoppas hon vill det!
    Håller tummarna för dig också!

Sitter som på nålar här hemma ifall telefonen skulle ringa. Det slutar säkerligen med att de inte ringer idag, utan på måndag

Det var smart att boka en tid hos barnmorskan för att kontrollera. Jag ska nog också göra det.

Hoppas det går bra för dig i din väntan.
  • lottapottan

Har fått svar redan idag och allt var helt normalt Tack och lov. Jag började stortjuta när de ringde och all spänning bara släppte. De senaste veckorna har varit helt fruktansvärda. Tänk att blodprover uppenbarligen kan visa så fel utan att någon vet varför. Skumt är det.

Håller tummarna för er andra som väntar.

• isis bianco

Usch, min väntan går inte alls bra. Dras med ångest, mardrömmar och dålig sömn. Vet inte hur jag ska kunna få mig att må bättre heller. Känner att jag vill bara vara hemma, men är ju inte sjuk, trots att jag mår dåligt. Mådde ni andra också hemskt i er väntan?

• lottapottan
    martini bianco skrev 2012-06-04 07:07:10 följande:
    Usch, min väntan går inte alls bra. Dras med ångest, mardrömmar och dålig sömn. Vet inte hur jag ska kunna få mig att må bättre heller. Känner att jag vill bara vara hemma, men är ju inte sjuk, trots att jag mår dåligt. Mådde ni andra också hemskt i er väntan?
    Jag förstår det. Den där väntan är inte kul, och såhär i efterhand undrar jag hur man fixade det. Nu har jag turen att ha en son sen innan och han gjorde att jag inte satt och tänkte så mycket på det under dagarna. Så försök att sysselsätta dig är mitt tips. Jag jobbade mycket och det funkade för mig.

Visst är det en vecka kvar nu? Vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden Dåligt resultat Kub - I väntan på Fvp