• Anonym

Hur mådde ni fysiskt innan missfall, hade ni starka gravsymtom el. inte?

Hej!

Jag är gravid i v.8. Idag fick jag en brunaktig flytning, alltså som lite gammalt blod...
    funderar förstås på ifall det är missfall som är på gång.

Jag mår dock väldigt illa och har spända bröst och har alla graviditetssymtom som man "ska".

Så min fråga är: ni som fått missfall.. hur mådde ni i övrigt? Kände ni er gravida?
    Kan det kanske börja med att man blöder och så försvinner symtomen sen, eller brukar det vara tvärtom?

Jättetacksam för svar! 

• Svar på tråden Hur mådde ni fysiskt innan missfall, hade ni starka gravsymtom el. inte?
  • yodi

har fått två tidiga misfall.

det första så hade jag inga graviditets symptomer alls, däremot så hade jag väldigt ont i flera dagar innan jag började blöda.

det andra så hade jag graviditets sympomer och smärtan kom först när jag hade börjat blöda.    

• Anonym

Jag hade dåligt med graviditetssymtom redan från början, vid den graviditeten som slutade i missfall.

Fick bruna sparsamma flytningar, och det gjorde inte ett dugg ont någonstans.
    Men det var alltså ett missfall.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-12 20:17:45 följande:
    Jag hade dåligt med graviditetssymtom redan från början, vid den graviditeten som slutade i missfall.

Fick bruna sparsamma flytningar, och det gjorde inte ett dugg ont någonstans.
    Men det var alltså ett missfall.
    Fick du bara det? tilltog det inte med mer blödningar sen?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-12 20:23:07 följande:
    Fick du bara det? tilltog det inte med mer blödningar sen?
    Nej, jag fick bara bruna väldigt sparsamma flytningar.

Det konstaterades 2 dagar senare på gynakuten att fostret varit dött i ca 3 veckor, och då fick jag Cytotec för att sätta igång missfallet.
  • Anonym (lollo)

hade småblödningar under början av min första graviditet det var en ofostrig sådan och jag kände ingentig, var bara fruktansvärt trött...

• Anonym
    yodi skrev 2012-05-12 19:52:00 följande:
    har fått två tidiga misfall.

det första så hade jag inga graviditets symptomer alls, däremot så hade jag väldigt ont i flera dagar innan jag började blöda.

det andra så hade jag graviditets sympomer och smärtan kom först när jag hade börjat blöda.    
    Tack för att du delar med dig. Ok, då kan det ju vara åt båda håll då alltså... bara att vänta och se för mig!
  • nomina

för mig är de en vecka sen o en dag som ja fick mitt missfall. (va i vecka 7)
    ja fick som mensvärk dagen innan missfallet kom. blev allt kraftigare framåt em o på kvällen kom massa blod.
    haft ganska ont o blött mycket men i kroppen har ja kännt mig gravid fram tills typ igår.
    i onsdags testade ja positivt fortfarande, gjorde vul men ingen bebis kvar. :(

brösten har redan blivit mindre, orken verkar vara tillbaka igen o ja börjar känna mig som vanligt igen....

hoppas du klarar dig! 
    som läkaren sa till mig, trots kraftiga blödningar så kan fostret fortfarande vara kvar.

• Anonym (missfall)

Jag fick missfall i v.7
    Hade som mensvärk hela dagen och pyttelite brunaktiga flytningar, inte som att jag blödde direkt. Åkte in på akuten på kvällen och där fick jag självaste missfallet. Blödde inte direkt då heller, lite stänk typ.
    Jag hade innan väldigt ömma bröst men det försvann direkt med missfallet..
    Håller tummarna för dig att det inte är ett mf på G!

• Mynta

Fått två tidiga MF, vecka 5 respektive 6. Fick inga symptom alls någon av gångerna. De gångerna det gått bra (två) har jag haft massor av symptom redan från BIM.

• Jenny78

Jag hade en MA, hade ett väldigt starkt plus när vi testade och var sen trött och illamående ända tills jag fick avsluta med hjälp av cytotec, och då hade fostret slutat utvecklats för föera veckor sen. Men jag har aldrig varit gravid innan så kan inte jämföra med hur jag hade mått vid en lyckad graviditet.

• Anonym

Tack för era svar! För mig har jag inte haft några fler bruna flytningar. Det var så ytterst pyttelite det som kom en enda gång, så jag räknar faktiskt med allt är ok än så länge.  

• Anonym (Flera)

8 missfall och ja,jag har känt mig gravid om än inte "värsinggravid" de flesta gångerna. Mått illa en gång,då blev det m.f v.5 så utan illamåendet hade jag nog aldrig anat nåt. De gånger jag kommit längre har jag haft molvärk,men aldrig illamående.

• Anonym (2 st)

Jag har haft två missfall och båda de gångerna har symptomen varit sparsamma. Bara varit som trött som sjutton och haft liiiite ont i brösten. Kände mig inte direkt gravid ngn av gångerna. Båda började med bruna flytningar, för att sen övergå  till rejäla blödningar med klumpar i, övergången kom ganska raskt. Mina symptom försvann jättefort i samband med blödandet, jag tror de var borta redan dag två om jag minns rätt. Nu är jag gravid för tredje gången och har helt annorlunda symptom plus att jag verkligen känner mig gravid, så jag hoppas det är positivt och att jag ska lyckas denna gång. Jag hoppas du inte har ett mf på gång!! Håller tummarna!

• Anonym (2 st)
    Anonym skrev 2012-05-14 11:27:21 följande:
    Tack för era svar! För mig har jag inte haft några fler bruna flytningar. Det var så ytterst pyttelite det som kom en enda gång, så jag räknar faktiskt med allt är ok än så länge.  

Mina bruna flytningar var ganska kraftiga, de var aldrig sparsamma från början. Men det är ju vanligt med olika former av blödningar under en graviditet... Så det som hände för mig, behöver inte hända dig. Du skulle inte haft mens nu eller ngt om du varit o-gravid?
  • thanisa

Vid mitt missfall så mådde jag illa. Den dagen jag vet att det tog slut hade jag en otrolig migränliknande huvudvärk. Till slut somnade jag och när jag vaknade så kände jag att det var slut. Fick lite brunblandade flytningar som min starka känsla fick mig att öka gynakuten. De trodde jag var galen, då man ju vid ett missfall ska blöda eller åtminstonde få brunt i trosorna. De gjorde i varje fall ultraljud för att som hon sa det lätta min oro. Det visade sig inte se helt normalt ut och jag fick lämna blodprov. Blodprov och ultraljud fick jag sedan göra under 5 veckor för att se att det inte skulle behövas skrapning. Under denna tid så blödde jag inte. Hade ibland så att jag fick lite brunt på toalettpappret men aldrig så mycket så att det kom i trosorna. I början kräktes jag fortfarande men mot slutet av dessa fem veckor så kände jag mig normal igen. Första mensen efter missfallet var enorm. Jag tror att jag egentligen fick en missed aborttion som jag inte missade utan kände till. Hade jag inte känt att det tog slut där med huvudvärken så tror ja ginte missfallet hade upptäckts förrän den första mensen då jag blödde så enormt. DÅ hade jag v 14 när det upptäcktes istället för i v5+6. Två veckor efter att jag tog blodprovet kom mensen och störtfloden och då illamåendet satt i till v9-10 så tror jag att det hade varit lätt att tro att jag var gravid även om graviditeten slutat utveckla sig.

• Aaster

Jag fick ma. Allt avstannade i v 10 men upptäcktes inte förrän i v 12. Då hade jag börjat må "normalt" och kände mig inte särskilt gravid. Jag mådde bättre hela tiden än vad jag gjorde min tidigare graviditet när allt gick bra. Jag var faktiskt orolig över att jag jag inte mådde tokilla (men jag mådde illa och var trött!) så jag gick på tidigt UL i v 9 och då såg allt bra ut. Så lurad jag blev när allt ändå avstannade i v 10!

Så, jag mådde inte lika illa och hade inte lika mycket gravidsymptom när jag fick ma som när jag var gravid med min dottter.

• Anonym

Fick missfall för ca en vecka sedan. Var i v 8, började då få blodiga sparsamma flytningar som sedan ökade till riklig blödning 2 dagar senare, alla gravsymptom var då kvar, men hade väldigt ont i huvudet och mådde illa denna dag och fick sen som mensvärk. Alltså inte jätteont, utan bara molande värk mer, men jag kände det tryckte neråt och sen när jag gick på toa rann det blod med klumpar först, sen fick jag en ca 8-10 cm lång geleklump i pappret när jag torkade mig. Förstod direkt att det var hinnsäcken. Sen har jag nu blödit i ca en vecka och nu är det brunt och börjar alltså sluta. Men jag testar fortfarande jättestarkt plus och gravsymptomen som avtog precis efter detta hände har kommit tillbaks lite. Så jag får avvakta. Finns ju såna som fått missfall på ena tvillingen. Men sån tur har ju aldrig.

• rest

Så fort ni får brunaktiga blid flytningar under graviditet gå akut direkt du märker till barnmorska .

Jag fick detta i fjärde månaden som gravid kort där efter fick jag missfall.

Fick efter reda på att det borått på infektion/inflammation där kring livmodern . Vilket antibiotika hade botat och jag haft en frisk dotter på 2,9 år nu ? men som sagt fick jag istället missfall.. Så ta det på allvar!

Svar på tråden Hur mådde ni fysiskt innan missfall, hade ni starka gravsymtom el. inte?