Flaskmatas men skriker å krånglar. Han ÄLSKAR smakportioner och vill ha mer! Kan man börja tidigare med större mål?
Hej!
Min son är nu 4½ månad. Han har flaskmatats från 2 månader ungefär då amningen inte fungerade.
MEN han har alltid varit krånglig vid matning.. Skriker till ibland, sprattlar, sparkar, fäktar, kastar med huvudet osv.
RIKTIGT jobbigt att varenda gång behöva fajtas vid måltiderna.
Nu har han fått börja med pyttesmå smakprov som det så fint heter (1 krm) men han blir som tokig och vill bara ha mer å mer! Vi har gått upp till ungefär 2 tsk under 2 veckor å hans mage verkar klara det bra (pepparpeppar) ingen förstoppning eller magont. Vi matar honom alltid innan med sin ersättning så det inte ska konkurrera. Men nu har matningarna blivit svårare och svårare.. Han vägrar nästan flaskan å skriker å håller på.
Jag har tagit upp problemet på bvc men inte fått något direkt svar på varför eller hur ja ska lösa problemet... Dom ser ju bara att han går upp i vikt men FATTAR liksom inte vilket slit det är vid VARJE matning.. ja orkar snart inte känns det som..
Jag har provat olika nappar... medela, bambino, mam och avent.. vi kör med medelas på babinoflaskorna, funkar bäst.
Jag brukar ha honom i famnen men han gillar bäst att ligga brevid på soffan. Sittandes fungerar inte alls.
Om man säger såhär är inte napparna eller han position problemet utan han är less på sin äckliga mat :) han har mjölkproteinallergi och käkar Althera.. (samma problem innan med babysemp1 bara lite värre nu)
Jag vill bara slippa flaskmatningen å gå över till "vanlig mat" eftersom det tycker han om!...
Någon som har samma problem? Tips att ge?