Hon biter efter vår son varje gång
Hejsan!
För ett år sedan började vi träffa en familj som har en jämnårig dotter med vår son ( idag 3,5 år) Redan då satte hon tänderna i vår son om hon inte fick den leksak som hon ville eller av någon annan mindre bagatell. Detta pågick ett par ggr men upphörde efter att dom drastigt en gång gick hem efter ett bett på vår son. Detta hade familjen bestämt att dom skulle göra och fullföljde sin plan.
Nu är flickan igång igen. Jag tycker detta är jätte jobbigt. Det handlar inte om jätte alvarliga saker när det händer. Våran son griper sig inte fysiskt på henne heller. Det kan vara att han hann för henne, eller att han tog det som hon tänkt ta. Jag har nu svårt att låta henne komma ur min synvinkel för jag blir så förbannad när det händer. Droppen var när hon bet 2 ggr på mindre än en timme.
Vi säger vad som helst men bit inte. Nu känner jag att jag har svårt för att ta mig till flickan och allt som hon gör och säger är bara blä. Jag jobbar själv i barnomsrogen men nu känner jag att jag har ingen empati till henne. Våran son blir biten och det är inte okej.
Vi vuxna trivs bra tillsammans och har roligt. Men jag kan inte längre slappna av i deras sällskap. Så vad är rådet? ska vi sluta umgås? Finns det något jag kan göra. Jag blir ganska frustrerad av detta.
Jag tacka på förhand.