• JessikaSv

Ringtest för att kolla flicka/pojke

Någon som gjort ringtestet för att kolla om det blir flicka eller pojke?
    Man håller en ring i en tråd (Har hört det skall vara ett hårstrå iofs) över magen så tolkar man hur ringer rör sig, i vilket mönster.
    Om den cirkulerar skall det vara en flicka, och pendlar det skall det vara en pojke... :)

Helt ovetenskapligt säkert, men hade varit kul att se vad ni andra fått för resultat (och om det stämmer eller inte)

Jag har provat flera gånger, och den cirkulerar, så då tolkar jag det som tjej. Känns som det är en flicka som ligger där inne, men eftersom vi valt att inte kolla upp det på UL, så får vi vänta tills h*n kommit ut för att se om det tämmer eller inte. :)

Som sagt, lite roligt tidsfördriv iallafall kanske... :) Meddela gärna vad ni får för resultat!

• Svar på tråden Ringtest för att kolla flicka/pojke
  • JessikaSv

Men vad händer om du gör det innan du är gravid? Den kan väl inte spå vad man får i framtiden liksom? Eller?
    Måste göra om testet och se om det visar samma som innan! :)

• Helia
    JessikaSv skrev 2012-06-19 16:54:31 följande:
    Men vad händer om du gör det innan du är gravid? Den kan väl inte spå vad man får i framtiden liksom? Eller?
    Måste göra om testet och se om det visar samma som innan! :)
    Det har det gjort för mig. Min mamma kollade innan jag blev gravid hur många barn jag skulle få och vilka kön. Stämde med pojke, flicka och MF. Sen kan det ändras om t.ex din livsituation ändras eller om du steriliserar dig eller råkar ut för en olycka, men man kan kolla innan graviditeten startat
    Man kan aldrig påstå att en människas värderingar och känslor är fel
  • lovegivespower

Det stämde på mig haha! Ring testet visade pojk för några veckor sedan och det var en pojk som visades på RUL ♥

• Gimle

Får någon vecka sedan när jag gjorde detta test visade det flicka men idag var ringen helt stilla... undrar vad det betyder.

Ni som säger att ni gjort detta för att kolla hur många barn ni skulle få och vilket kön, hur gör man då? 

v. 8+0 (19/6-12)
  • Idaha

jag har också gjort det testet. 
    mina syskon har gjort testet också och det stämde med alla barnen, dom har 4 barn var! sjukt! :)  

• Aubree
    Helia skrev 2012-06-19 17:12:17 följande:
    Det har det gjort för mig. Min mamma kollade innan jag blev gravid hur många barn jag skulle få och vilka kön. Stämde med pojke, flicka och MF. Sen kan det ändras om t.ex din livsituation ändras eller om du steriliserar dig eller råkar ut för en olycka, men man kan kolla innan graviditeten startat
    Hur sjutton ser du MF, eller menar du att du visste könet på mf?
  • Helia

Visste könet på MF och då pendlar eller cirkulerar ringen/nålen lite för att stanna fort.
    För att kolla innan man är gravid så gör man det över vänstra handleden och ber att få se alla barn. "gnid" ringen/nålen mot handleden först och håll sen sen över handleden

• Aubree

Hur länge ska man vänta innan man vet att det är klart? Och hur nära ska ringen vara handleden?

• Helia

Ringen/nålen stannar när den är klar, man märker det. Sen brukar jag hålla ett par cm över, max.

• Aubree

Jag har kollat nu :) Jag fick först en pendling som jag inte tyckte pendlade så kraftigt. Sen en väldigt tydlig cirkel. Cirkel är väl tjej då? Jag tror att jag kan ha haft ett mf när jag var yngre, så jag vet inte om det var vad den svagare pendlingen stod för eller om jag var darrhänt ;) Jag tror inte själv att jag får mer än ett barn ändå, så det verkar rimligt.

• Helia

Då kan det vara så att du hade ett mf och det visar de.

• Lätt

En kollega gjorde det "testet" på mig. Jag är dock inte gravid, och enligt min kollega behövde man inte vara det för att det skulle funka! Tydligen ska pausen innan ringen rör på sig berätta hur långt in i framtiden graviditeten är. Pauserna mellan rörelserna som motsvarar pojke/flicka ska redogöra för hur lång tid det kommer vara mellan barnen. Min kollega mindes dock inte hur man tydde tiden men berättade att jag kommer få två pojkar. Jag tror stenhårt på detta. Kommer få en chock om det inte stämmer! Haha...

• Emsan87

Mamma gjorde ringtestet på mig och det visade att det är en pojke i magen nu och sen ska jag få en flicka. Blir roligt att se om det stämmer när det är dags för förlossningen :) Men jag tror på det, då det stämmer på ALLA i min familj :)

• EmmaRoSa

Gjorde det igår trädde det genom mitt hårstrå som någon skrev man kan göra och det visa flicka får se om det stämmer är dock bara i v 5 men jag uppdaterar när vi vet. Ska bli spännande!!!

• JessikaSv

Funkade inte på mig kan jag säga nu. :) För två veckor sedan kom det ut en fantastiskt söt och underbar liten kille!!! :)

• EmmaRoSa

Enligt bm så va hon nästan helt säker på tjej ska på rul den 8 men än så länge stämmer det i alla fall. Men måndag då vet vi säkert!!

• Lillis80

Min kastrerade hankatt väntar en flicka, och även sambon. När jag väntade dottern så var det en pojke jag väntade ;) Bara bluff och båg, och funkar inte på något sätt. Visst - i ca 50% av fallen blir det ju rätt, som vid vilken chansning som helst :) Men i väntan på bebisen kan det ju vara ett kul tidsfördriv i alla fall. Men ingenting att lägga någon vikt vid dock ;)

Svar på tråden Ringtest för att kolla flicka/pojke