• Svar på tråden USA
  • Ostbulle

Om du ska åka till LA i sommar så bör du inte åka. Om du inte ska vara inne hela tiden i ett luftkonditionerat hus. Alternativt vid beacherna. De brukar varna för att ta ut bebisar, gamlingar och djur ibland udner sommaren.[/quote] Nej, det var ju inte tanken riktigt. Men hur ofta varnar de för det?? Och igentligen så borde det ju vara rätt jobbigt för de små liven innan det går så långt så att de varnar för något sådant.

• lovie

En billig paraplyvagn får man ta med sig upp till planet, de lägger undan den, så får du den i mellanlandningen. Kolla med ditt flygbolag. Annars kan en bärsjal vara något? Vi har bott i Florida, inga problem med en fyra mån, hon fick vara i skuggan, dricka mycket bröstmjölk/ersättning och vatten. Bebissaker är jättebilligt på walmart, target, ross, tjmaxx, marshalls. Du behöver inte släpa med dig massa menar jag, brukar ha några ombyten med mig och åka till affärerna de första dagarna o shoppa loss. Dkny o Calvin Klein klänningar till dottern gick på 50 kr st på ovannämnda affärer :) du kan också köpa barnvagn o bilbarnstol för en 130 dollar totalt. Detta kan du checka in gratis sen på flyget, men kolla med ditt flygbolag för säkerhets skull :)

• Jättekul
    Ostbulle skrev 2012-05-16 14:57:58 följande:
    Om du ska åka till LA i sommar så bör du inte åka. Om du inte ska vara inne hela tiden i ett luftkonditionerat hus. Alternativt vid beacherna. De brukar varna för att ta ut bebisar, gamlingar och djur ibland udner sommaren.[/quote] Nej, det var ju inte tanken riktigt. Men hur ofta varnar de för det?? Och igentligen så borde det ju vara rätt jobbigt för de små liven innan det går så långt så att de varnar för något sådant.
    De varnar för det ganska ofta när temperaturen går över 40 C.
  • Jättekul

Om ni inte ska hälsa på vänner just i ett specifikt område utan helt enkelt bara vill komma till västkusten kan jag rekommendera San Diego eller beacherna utanför LA. San Diego har svensk sommar året runt. Ca 1h bilfärd från LA och bensinen är billig.

• evaoregon
    Ostbulle skrev 2012-05-16 14:57:58 följande:
    Nej, det var ju inte tanken riktigt. Men hur ofta varnar de för det?? Och igentligen så borde det ju vara rätt jobbigt för de små liven innan det går så långt så att de varnar för något sådant.
    Vi har vänner som bor i LA med en ettåring.  Man får tänka på att det faktiskt är många som bor i LA med barn.  Vi var där i juli förra året med våra barn och det var inte extremvarmt då utan det gick bra att vara ute hela dagen.  Luftkonditionering brukar finnas och kommer det en värmebölja så får man undvika att vara ute under de tider på dygnet då det är som varmast. 

Nu vet jag inte exakt vad ni ska göra i LA, men om du kan välja när du ska resa så skulle jag nog välja bort augusti då det är som varmast där.  7-10 dagar är en ganska kort resa om man tänker på tidsskillnaden (9 timmar) och den långa flygresan.
  • evaoregon
    Jättekul skrev 2012-05-16 15:13:33 följande:
    Om ni inte ska hälsa på vänner just i ett specifikt område utan helt enkelt bara vill komma till västkusten kan jag rekommendera San Diego eller beacherna utanför LA. San Diego har svensk sommar året runt. Ca 1h bilfärd från LA och bensinen är billig.
    Jag håller helt med om att San Diego har ett bättre sommarklimat än LA.
  • Ostbulle

Apple valley ska jag till. Så inte nära vattnet. Svårt att riktigt förstå värmen. Men känns inte så bra för den lilla.

• Jättekul
    Ostbulle skrev 2012-05-16 23:24:57 följande:
    Apple valley ska jag till. Så inte nära vattnet. Svårt att riktigt förstå värmen. Men känns inte så bra för den lilla.
    Jamen där har jag varit i närheten. Lite längre upp i bergen iaf om jag inte minns fel. Fast det ligger i princip i öknen. Ungarna i de här områdena om de är ute så ligger de i poolen. Du får nog hålla dig inne med babyn och mkt mkt vatten hela tiden.
  • Ostbulle

Haha ja jag har hört det, att det ligger som du säger princip i öknen. Är det verkligen så?? Blir ju varm bara jag tänker på det. :)

• Jättekul
    Ostbulle skrev 2012-05-17 00:04:22 följande:
    Haha ja jag har hört det, att det ligger som du säger princip i öknen. Är det verkligen så?? Blir ju varm bara jag tänker på det. :)
    Asvarmt på somrarna. Ökenvarmt:) Det är sant. Mycket mycket vatten och vara mkt inomhus. Det finns luftkonditionering överallt så det blir väl inga problem.
Svar på tråden USA