USA
Någon som åkt till USA med liten?
Någon som åkt till USA med liten?
Om du ska åka till LA i sommar så bör du inte åka. Om du inte ska vara inne hela tiden i ett luftkonditionerat hus. Alternativt vid beacherna. De brukar varna för att ta ut bebisar, gamlingar och djur ibland udner sommaren.[/quote] Nej, det var ju inte tanken riktigt. Men hur ofta varnar de för det?? Och igentligen så borde det ju vara rätt jobbigt för de små liven innan det går så långt så att de varnar för något sådant.
En billig paraplyvagn får man ta med sig upp till planet, de lägger undan den, så får du den i mellanlandningen. Kolla med ditt flygbolag. Annars kan en bärsjal vara något? Vi har bott i Florida, inga problem med en fyra mån, hon fick vara i skuggan, dricka mycket bröstmjölk/ersättning och vatten. Bebissaker är jättebilligt på walmart, target, ross, tjmaxx, marshalls. Du behöver inte släpa med dig massa menar jag, brukar ha några ombyten med mig och åka till affärerna de första dagarna o shoppa loss. Dkny o Calvin Klein klänningar till dottern gick på 50 kr st på ovannämnda affärer :) du kan också köpa barnvagn o bilbarnstol för en 130 dollar totalt. Detta kan du checka in gratis sen på flyget, men kolla med ditt flygbolag för säkerhets skull :)
Var i LA. Jag har varit där typ 25 ggr.
Om ni inte ska hälsa på vänner just i ett specifikt område utan helt enkelt bara vill komma till västkusten kan jag rekommendera San Diego eller beacherna utanför LA. San Diego har svensk sommar året runt. Ca 1h bilfärd från LA och bensinen är billig.
Apple valley ska jag till. Så inte nära vattnet. Svårt att riktigt förstå värmen. Men känns inte så bra för den lilla.
Haha ja jag har hört det, att det ligger som du säger princip i öknen. Är det verkligen så?? Blir ju varm bara jag tänker på det. :)