• sagoskog

Gillar du kattungar/valpar/djurungar?

Folk tenderar att titta på mig som om jag vore någon typ av psykopat om jag nämner att jag inte tycker om kattungar. Jag gillar väl egentligen inga djurungar överhuvudtaget (nåja, föl hade väl gått ann om de inte vore så jäkla fula). Kattungar är busiga, de rivs och hoppar på benen när man går förbi dem. Valpar är otroligt "behövande" och unga djur har på det stora hela helt enkelt inte lärt sig att bete sig än. Jag är kanske inte någon stor djurälskare i övrigt, men ett äldre djur kan jag uppskatta.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du kattungar/valpar/djurungar?
  • mycketsaft
    sagoskog skrev 2012-05-21 10:49:08 följande:
    Fördelen med barn är dock att de varken rivs eller bits:)

hehe, säg inte det, säg inte det.. :p
  • sagoskog

Haha. Fördelen med mina barn är att de varken bits eller rivs. Fast de är iofs bara 4,5 än så det finns väl fortfarande tid. Men nu kom jag på att de visst revs. Inte med mening såklart, men de kunde allt rivas ordentligt på brösten med de där sylvassa nyföddsnaglarna när de låg och ammade. Huh! Men, de hade iaf inga klor:)

• PolyPond

Ja, de flesta. Människoungar är väl de tråkigaste. Mycket för att de inte är särskilt söta i jämförelse.

• mycketsaft
    sagoskog skrev 2012-05-21 14:01:37 följande:
    Haha. Fördelen med mina barn är att de varken bits eller rivs. Fast de är iofs bara 4,5 än så det finns väl fortfarande tid. Men nu kom jag på att de visst revs. Inte med mening såklart, men de kunde allt rivas ordentligt på brösten med de där sylvassa nyföddsnaglarna när de låg och ammade. Huh! Men, de hade iaf inga klor:)

Sen är det nog väldigt ovanligt med barn som klös/bits lika mycket som en kattunge eller hundvalp :) Man kan bli galen på djurungarna när de är som busigast men de är ju fortfarande så söta och när de sover vill man nästan äta upp dem Hjärta
  • Meddelande borttaget
  • mycketsaft
    ruuu skrev 2012-05-21 14:58:59 följande:
    hahaha hur kan man inte gillar kattungar? Det låter helt galet i mina ögon. En av de få saker jag aldrig kommer förstå mig på.

Det måste vara de sötaste djurungar som finns! Får typ ont i hjärtat när jag ser 3 veckor gamla kattungar.
  • kiablo

Jag brukar säga som så att kattungar må vara söta och gulliga när de är små, men tack och lov så växer även de upp till egna individer med sina egna speciella personligheter.

• SHAKAWKAW

Jag älskar djurungar. Finns inget bättre! Speciellt kattungar och flodhästbebisar.

• Majsan70

Jag älskar djur överhuvudtaget med undantag för vissa arter.  Vi föder upp katter själva så naturligtvis älskar vi kattungar och allt som har med dem att göra.
    Tycker man inte om djur så har jag svårt att ha någon som helst relation till den människan. Och tycker man inte om våra katter och kattungar så är man inte välkommen hemma hos oss.

I övrigt kan jag säga att även de minsta kattungar är egna individer med sitt egna sätt och sina egna personligheter. Sånt ser man nästan direkt när de föds och sen utveckals det mer o mer för varje dag.

• LynxLynx

Har lite svårt för att se något gulligt i människovalpar när de är alldeles nya och opersonliga. Men egentligen är det lika dant med hundvalpar och kattungar, de är sötast när när de kommit ur "blind och kravlande-stadiet" och börjar upptäcka världen.
    Fölungar är undantaget, de är det sötaste som finns redan som nykläckta. *ujuj* Hjärta

• lövet2

Nja, kattungar är söta på lite avstånd - visst. Men jag har alltid föredragit vuxna katter som har lärt sig att dra in klorna och överhuvudtaget uppföra sig. Hundar förstår jag mig inte på alls.

• EnAnonumius

Tja även om jag har en viss spindelfobi så tycker jag även spindelungar är söta på sitt sätt. Jo låter knäppt och motsägelsefullt  jag vet.

Reptilungar är bara otroligt bedårande söta. Hjärta
    Och djurungar med päls.

Fast människobebisar är också otroligt behövande de med. Bara att många folk inte tänker på detta när de kommer till sina avkommor. Det blir lite "man ser inte skogen för bara trän".

Jag är kvinna som är så oförskämd att jag tänker logiskt och rationellt.
Svar på tråden Gillar du kattungar/valpar/djurungar?