När ska jag berätta för min nya chef att jag är gravid?
Känner mig rätt så dum. Men har blivit erbjuden en tillsvidaretjänst på en ny arbetsplats. Kommer att börja i augusti. Det känns jättekul och skönt såklart. Men, efter jag fått erbjudandet fick jag veta att jag är gravid. Det också jättekul såklart. Men nu känner jag mig elak. Jag har inte skrivit på kontraktet än och har två jobb erbjudanden som det ser ut nu. Men det blir den med tillsvidare anställningen.
Så när berättar jag för min nya chef att jag är gravid? Jag kan ju inte dyka upp i augusti med en mage och bara: "Hoppsan, jag är visst gravid".
Jag vill ju att det ska verka som om jag inte visste om det. Men vill berätta så snart som möjligt efter vi skrivit kontrakt, men man vill ju inte säga något innan vecka 12. Ja, ni förstår.
Är rädd för att mina nya chef kommer bli arg på mig.
Vill gärna höra från er som varit i liknande sits som mig. Och vill gärna ha råd och tips på hur jag ska göra detta på bästa sätt.
Ska säga att planen är att jobba hela tiden men att jag tar ut min semester innan förlossningen (om det går). Men har höft problem som jag ännu inte kollat upp. Så det kan lika gärna bli så att jag inte kan gå alls när magen blir tung. Men tror inte det.
Det är jobb på en förskola 1-5 avdelning.