Hoppsan hejsan då var Legoland bokat!
Ja, hastigt och lustigt ska jag som är 40 + och har barn som är stora till Legoland! Ska bli riktigt skoj att åka med syster och syskonbarn . Jag har inte varit där sedan 1978 så jag antar att det har ändrats en del sedan dess.
Några tips på vad vi bör tänka på? Får man ha med egen matsäck in? Finns det grillplatser, som på tex Skara sommarland? Finns det skrindor att hyra? Ska man lägga två dagar i parken eller räcker det gott och väl med en dag?
Någon mer som ska dit?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-24 20:44
Nu är vi hemma igen och vi hade en toppendag på Legoland! Men jag tycker gott och väl att det räcker med en dag på om man är där när det öppnar, och om man inte är noga med att titta på exakt alla legohusen!
Tänk på!
* Om ni har gratisbiljetter från bullpåsarna, lego tidningen mm så ska de bytas ut i kassan mot en inträdesbiljett.
* Parkeringen kan betalas i inträdeskassan och även inne på Legoland eller när man går hem i parkeringsatuomaten på parkeringen. Det kostar 50 danska/dag och man behöver bara biljetten för att öppna bomen när man ska ut från parkeringen. Den behöver alltså inte ligga synlig i bilen under dagen.
* Man får ta med hundar in i parken, vi såg flera och de har även vattenskålar utställda till hundarna.
* Det är billigare att köpa biljetterna via legolands hemsida, om ni inte bokar dem via resebyrån, än i kassan på plats.
* Det fanns en form av sulky att hyra där, vet ej priset, men de så väldigt obekväma ut! Typ sådan som fanns på Ikea när vi var små. Verkade inte vara så lätt att lasta typ kylbag eller så i dem heller.
* De berömda körkorten kostade 60 danska kr och man måste boka tid för det. När vi var där så var det ca 1 tim väntetid. För barn 7-12 eller 13 år.
Fråga om ni undrar något så ska jag försöka svara!