• Mynta

Vad ska Vilhelms lillebror heta?

Vi har kört fast helt... Vilhelm fick en lillebror häromdagen, och vad gäller namn så kommer vi ingenstans.

- Vi vill ha ett lite kortare namn, 4-5 bokstäver.
    - Det ska stilmässigt passa med Vilhelm.
    - Gärna nordiskt ursprung.

Jag är helt inne på Abbe, men det ratas av min sambo som inte heller är förtjust i andra "smeknamns-namn" (typ Sigge, Olle). Andra förslag vi haft är Alvar, Edvin, Algot, Arvid och Elis men inget känns riktigt rätt...

Hjälp!!

• Svar på tråden Vad ska Vilhelms lillebror heta?
  • Yn84

Edgar!! (Uttala det mjukt)

Vilhelm och Edgar, klockrent!

• Krupskaja

Vi funderade på både Vilhelm och Alfred innan vår son kom, men han blev en Eyvind istället. Det kanske skulle kunna funka för er; fornnordiskt, ovanligt och visserligen inte så kort men ändå tvåstavigt.
    Annars kanske Eskil, eller Egil?

• LunaLunatic

Ansgar. Klockrent!

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • nenwood

Min son heter Eskil, det är ett enkelt namn som inte är jättevanligt ännu

• Pompeia01
    nenwood skrev 2012-06-06 17:22:50 följande:
    Min son heter Eskil, det är ett enkelt namn som inte är jättevanligt ännu
    Ja, det är ett väldigt bra namn tycker jag! Det är urnordiskt och har sin plats i historien, samtidigt som det inte har blivit för vanligt ännu. Men är ändå inte så ovanligt att det uppfattas som konstigt.
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • LunaLunatic

Nååå?

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • FridaKarin

Jag har en Vidar och jag vill ha en Vilhelm eller Vilgot om det blir en lillebror i framtiden :D

• Mynta

Kanske ska uppdatera... Efter mycket om och men så blev det en Love! Nu ska vi bara bråka lite om andranamnen så är vi klara.

Svar på tråden Vad ska Vilhelms lillebror heta?