Hur länge blödde ni efter förlossning?
Födde min första son för 14 dagar sedan och är nyfiken på hur länge ni blödde efter förlossningen?! Jag blöder nämnligen fortfarande, dock har det minskat, men undrar vad som är normalt.
Födde min första son för 14 dagar sedan och är nyfiken på hur länge ni blödde efter förlossningen?! Jag blöder nämnligen fortfarande, dock har det minskat, men undrar vad som är normalt.
8 veckor och väldigt rikligt alla de veckorna.
Elva veckor. Mensen kom tillbaka efter 8 månader.
det kom blod i ca 3 veckor...gått 5 veckor sen förlossningen och senaste 2 veckor har jag bara haft vita/gula flytningar...nån gång kom det lite rosa. men inte i dagarna, så hoppas det är borta snart!
Aldrig mindre än 6 veckor vid någon förlossning. Som mest 8 veckor.
4 veckors blod sen två veckors velande med rikliga flytningar. Sen borta. Fick mens när sonen var 9 veckor!
Lite mindre än 2 veckor
2 månader
Sex veckor efter snittet.
Rikligt första dagarna, sen var det ett himla småskvättande i 6 veckor. Trodde det var slut - så kom det igen, osv.
Det "normala" är väl att man slutat blöda efter 6-8 veckor, lagom till efterkontrollen!
7 veckor efter, jag hade akut-ks och slutade blöda strax efter jag varit på efterkontroll som var 6 veckor efter födsel. Mensen fick jag tillbaka efter 6 månader
3 månader fram och tillbaka, kom varannan dag och var tredje dag ibland.
Hoppas de löser sig
6 veckor efter kejsarsnitt.
Exakt en månad, så har typ äntligen slutat blöda!