Födas änglig/orolig??
Hej!
Jag har ett tvillingpar på 3månader (T (pojke)& S(flicka)) Redan vid födseln så kunde vi se en stor skillnad mellan de två bebisarna. Stella var mest nöjd harmonisk och lugn och T han skriker för allt. (Vi har en 2årig busig L också, pust).
T är mer en ett heltidsjobb han gallskriker för allt som inte är tipp topp och det är inte mycket som är bra långa stunder. Han har ett extremt närhetsbehov, om han så bara ligger bredvid när jag ammar S eller tom ligger i mitt knä och jag klappar på honom så är det inte good enough. Han är superkänslig för minsta ljud om någon hostar i ett rum bredvid så gallskriker han. När han ligger i mitt knä när jag äter en knäckemacka och det låter när jag biter av så blir han rädd.
Hon är glad och sitter och ler hela dagarna hon sitter bredvid och väntar på att jag ska titta på henne och när jag gör det möts jag av ett stort charmerande smile, alltid.
Vi försöker att ge T så mycket harmoni som möjligt men det är svårt vi har ju 2st till. Han blir så otroligt flrtvivlad och på 45 sek har han eskalerat till ett helt galet urskrik. Det har dock blivit lite pyttebättre nu när han blivit lite äldre.
Men jag undrar om någonting kan vara fel vi har testan alla grejer med magen Althera etc...Han blir ju nöjd nästan så fort han får komma maximalt nära och gå omkring...
Kan detta gå över eller är han en orolig själ det är hjärtskärande att se honom så förtvivlad hela dagarna.
Kan denna situation skapa en otrygg kille framöver vi vill ju så klart att han ska få må lika bra som de andra? Kan han ha någon bokstavskombination som man ser täcken på redan nu???
Vore så tacksam för ett svar är orollig att det ska vara någonting galet???
Önskar dig en trevlig dag!