Vara på dagis när det är stängt?
som rubriken lyder, får man vara på dagis område när dom har stängt, som idag till exempel?
som rubriken lyder, får man vara på dagis område när dom har stängt, som idag till exempel?
Jag jobbar på förskola och där får man absolut leka när det är stängt. Vi har pratat om det nu i veckan. Har till och med en mamma med sitt barn som kommer över dagtid och leker. Där är det väl lite olika om man får men så länge förskolans (vår) regler följs av mamman så har vi sagt att det är ok.
För min del skulle det vara okej om barn och föräldrar var hos oss och lekte när vi har stängt. Men i verkligheten så har vi en 2.5 meter hög, låst, grind med lika högt staket att ta sig över innan man kan leka på gården. Det finns dock en del ungdomar som tar sig över och förstör ändå men inte fullt lika många gånger när dom behöver anstränga sig lite.
Vi brukar gå till dagisgården och leka på helgerna. Perfekt med inhägnat där man inte behöver punktmarkera barnen hela tiden.
Bajs i sandlådan brukar i regel komma från katter.
För ett par år sedan jobbade jag på en skola med förskola integrerad i samma lokaler. Förskolan hade en inhängnad gård, vilket några hundägare tyckte var perfekt, eftersom man då kunde låta hunden springa fritt utan koppel. Hundskit på gården var mer regel än undantag när man kom på morgonen. Vaktmästaren satte upp skyltar på grinden, men inte hjälpte det. Det slutade med att kommunen fick börja kameraövervaka gården på kvällar och helger. En ganska stor onödig kostnad bara för ett par hundägare var så otroligt själviska. Pengar som hade kunnat gå till bra mycket vettigare saker.
Att det sedan kommer barn och familjer som leker på vår gård på kvällar och helger bryr jag mig inte om. Men som redan sagts i tråden, skita inte ner, förstör inte och kom bara när verksamheten är stängd. För ja, där jag jobbar nu händer det då och då att barn och föräldrar kommer mitt under verksamheten för att leka på gården. Och de brukar generellt inte alls ha någon förståelse för att vi inte vill ha dem där just då.
Bor i norra Sverige o här leks det för fullt på dagisgårdarna under helgerna. Fick dock en chock när vi var i Uppsala på tillfälligt besök o försökte hitta en dagisplats leka på. Alla hade höga staket o låsta grindar, gick inte ta sig in nånstans!
3 år gammal tråd