är det lika bra separera?
Har en 6 månaders bebis och är sambo med pappan till barnet. Är så sjukt less på att han aldrig hjälper till med nått hemma, Jag sköter ALLT städa, diska, laga mat, tvätta, även ta hand om hans dotter hela tiden. jag vet att även om man har stöttning och hjälp är det svårt hinna med sig själv, men hans sätt att inte ens vilja hjälpa till.
exempel om jag ber honom ta hand om lillan frågar han "vad ska jag göra med henne" eller så står han bara och håller henne tills jag är klar med mitt och räcker över direkt.
ibland vill jag ju duscha som jag itne hunnit med på 3 dagar, så kan han dra till med..." men jag hade tänkt duscha nu" Som han gör varje dag och om han tar henne kan han säga "men duscha snabbt då"
Inatt var han bota och festa med sina kompisar som dagen före hela natten. och sov igår genom hela dagen. steg upp halv 7 på kvällen och drog iväg till stan med sina polare.
varje natt söver jag själv lillan. han har inget tålamod, tycker spya och bajsblöjor karar han nästan inte av. de få gånger han hkälp med blöjbytena var på BB. Han är så lat och jag så fruktansvärt less på hans lathet. jag går mest runt och är på dåligt humör.
Han vill inte ta något ansvar alls varken vad gäller barn eller hem. Är det lika bra vi separerar? jag har pratat med honom om det här mycket, men han slår öronen till varje gång och vill inte lyssna eller ta till sig.