jag får ingen hjälp utan varken fam rätten eller soc! snälla läs!
har två döttar på 5 och 8. deras pappa och jag gick isär förra året efter nio års helvete av äktenskap! jag ansökte om ensam vårdnad redan då detta hände för barnen inte vågade träffa honom efter allt dem hade sett och upplev han gjorde. han har ALDRIG brytt sig om barnen.,. aldrig badat, lekt, borstat tänderna, bytt blöja, matat, läst sagor, myst.., ALDRIG NÅGONTING!
i rätten stred han bort allt, det blev förhör med den stora flickan men hon var så chockad och sårad utav allt som hände och vågade inte yttra sig om något så jag stod där utan bevis! hemma kunde enbart jag prata med henne om allt, det var bara mig hon vågade berätta för hur hon känd och allt. min advokat råde mig att gå med på delat vårdnad annars tyckte hon domstulen kunde fatta beslut att det blir varannan vecka och detta hade knäckt flickorna. så vad gör man? viker sig så klart!
han fick varannan hegl lör-sön. detta har funkat med att hämta och lämna men sedan hände det saker när han väl tog med sig dem att han bara dumpade dem av hos sina föräldrar och stack och festade varje gång han hade dem. vissa gånger vägrade tjejerna följa med honom och då lurade han med sig dem genom att ljuga om att dem skulle hitta på det ena och andra vilket aldrig hände så jag fick två sårade och jätte ledsna barn hem igen.
nu har det gått så pass långt att den stora flickan blivit utsatt för det ena och andra i skolan där jag aggerade och bad om hans hjälp vilket han fullständigt sket i! ville varken följa med på samtal i skolan eller ta sig tiden för att se hur hans dotter mår efter det hon blivit utsatt för i skolan. under dem dagarna var hon jätte ledsen och medtagen, grät för det mesta och höll sig undan från allt och alla. jag mådde pest också genom att se henne må så så jag tog kontakt med kuratorn i skolan vilket lede till att hon brast ut i gråt och plötsligt allt kom fram. hon berättade hur han "pacakde moderna kläder" (enligt henne) när han skulle iväg och lämnade dem hon farmor och farfar och att farmor bara är elak och skriker på dem. hon säger att farmor hele tiden vill bestämma hur dem ska göra och att dem inte får leka, inte gå ut, bara sitta i soffa. då kom det även fram att han hela tiden säger till dem att dem MÅSTE FÖLJA MED TILL HEMLANDET ( han ska ha dem tre veckor till sommaren och vill ta med tjejerna till hemlandet vilket jag i början har försökt stoppa med inte lyckats. hon hade även hört dem prata att tjejerna skulle bila ner med farmor och farfar och han skulle flyga till ett "annat ställe". där började jag forska och hittade sedan sanningen på fb där han skrivet att han flyger den 2 juli trots att han berättat för mig att dem åker 30 juli, så han ljuger för mig.) jag ser på barnen att dem jätte ofta försvinner i tankarna och då blir dem jätte ledsna och börjar gråta och upprepar "vi vill inte åka, mamma vi vill inte åka". jag försökte i lördags rinag han och prata med honom om att vi skulle träfafs och parata om det och då fick jag en utskällning om at jag bara ljuger och hittar på saker och han inte har något att prata med mig om och om jag har nåt att säga skulle jag vända mig till hans advokat!
jag är skräckslagen för mina barn! jag får ingen hjälp utav fam rätten dem försöker bara hitta på gemensama lösningar för hur vi ska göra utan att ta hänsyn till att han inte håller sig till dem. jag tänker INTE tvinga mina barn coh låta dem åka ändå! ALDRIG I HELA MITT LIV ATT JAG UTSÄTTER DEM FÖR DET! hellre dör jag!
snälla, hjäp! VAD SKA JAG GÖRA!