• HannesNikon

Äter du några kosttilskott?

Hej! Jag håller på med ett skolarbete som handlar om kosttillskott och jag skulle uppskatta om ni ville svara på en enkel fråga:

Äter du några kosttillskott? JA/NEJ

OM JA: Vilka?

OM NEJ: Varför?

Ni får gärna skriva vad ni tycker om kosttillskott, alla tankar är välkomna!

Tack på förhand! /Hannes

• Svar på tråden Äter du några kosttilskott?
  • stjierna

Ja. Omega-3 (äter för lite fet fisk), D-vitamin (vistas för lite i solen) och magnesium (äter inte mejeriprodukter). :)

• Pastell

Ja, jag äter ACO kvinna eftersom jag planerar graviditet och vill ladda upp inför det och inte ha några brister.

• Mme

JA, jag äter dagligen:

- mulitvitamineral-tablett, för säkerhets skull nu när jag ligger på kaloriunderskott.
    - omega3, jag håller på att gå ner i vikt och är övertygad om att rätt fett hjälper till. 

• HannesNikon

fia 28: vad tycker du? perfekt underlag för min undersökning om du vill återge dina tankar :)

tack alla andra för era snabba svar!

/Hannes

• Fia 28
    HannesNikon skrev 2012-05-30 15:28:35 följande:
    fia 28: vad tycker du? perfekt underlag för min undersökning om du vill återge dina tankar :)

tack alla andra för era snabba svar!

/Hannes
    Tycker om tabletternas inverkan eller vad?
  • HannesNikon

fia28: nja, mer vad du anser att kosttillskott är. anser du att endast muskelbyggande tillskott räknas som kosttillskott? vart går gränsen?

• Fia 28
    HannesNikon skrev 2012-05-30 15:38:56 följande:
    fia28: nja, mer vad du anser att kosttillskott är. anser du att endast muskelbyggande tillskott räknas som kosttillskott? vart går gränsen?
    Okej. När jag hör ordet kosttillskott så tänker jag just på sånt pulver som idrottare/bodybuilders använder. Jag tar vitaminer och mineraler för att må bra och för att inte naglarna ska braka i tusen bitar, inte för att bygga muskler.
    Enligt wikipedia är ju allt man stoppar i sej utöver maten just kosttillskott. Vet inte riktigt vad du vill få ut av dethär?
  • HannesNikon

fia28: tack för ditt svar. jag gör som sagt ett skolarbete som går ut på att ta reda på vad folk tycker att kosttillskott är. ditt svar är bra, tack!!

• U never saw me

Jag äter multivtiamintabletter och omega 3 varje dag eftersom att jag är vegetarian. Sen tar jag även extra tillskott av vitamin B5 eftersom att jag har hudproblem. Under vintern tar jag även vitamin D tillskott.

• Fia 28
    HannesNikon skrev 2012-05-30 16:01:56 följande:
    fia28: tack för ditt svar. jag gör som sagt ett skolarbete som går ut på att ta reda på vad folk tycker att kosttillskott är. ditt svar är bra, tack!!
    Vassego bara =)
  • ykyb

Ja, det gör jag.

Kreatin
    Proteinpulver
    EAA
    Omega-3 

• Argi

Jag tar ett kosttilskott som heter Argi+ och det ska vara det bästa på marknaden!

• Biffus

NEJ
    Det är inte bevisat att det hjälper. När man koncentrerar ämnen beter de sig inte likadant som de gör i sin naturliga form. Dessutom har jag tagit blodprover, jag har inga brister. Mer är inte alltid bättre.
    Follow the money som man brukar säga...

Svar på tråden Äter du några kosttilskott?