• HannesNikon

Äter du några kosttilskott?

Hej! Jag håller på med ett skolarbete som handlar om kosttillskott och jag skulle uppskatta om ni ville svara på en enkel fråga:

Äter du några kosttillskott? JA/NEJ

OM JA: Vilka?

OM NEJ: Varför?

Ni får gärna skriva vad ni tycker om kosttillskott, alla tankar är välkomna!

Tack på förhand! /Hannes

• Svar på tråden Äter du några kosttilskott?
  • Fia 28

Tänker du på såntdär pulver som idrottare tar eller vanliga vitaminer och mineraler?

• katalysator

Nej, jag äter inga kosttillskott. Äter varierad mat och ser inga behov av särskilda tillskott.

• lövet2

Nej. Jag äter rätt varierad kost och ser inget skäl till att ta kosttillskott.

• SilverEmma

Japp. Äter mitt val kvinna, kalk och järn dagligen och b12 varannan dag. Har gjort GBP och ska äta tillskott resten av livet.

• Fia 28

En hel del faktiskt. Zink, kalcium, magnesium, krom, B5, multivitamin, betakaroten och nån blandning med kisel och nåt annat jag inte minns.

• Lattjo

Jag äter kalcium, multivitamin, järn och b12 varje dag. Är gbp-opererad så jag kommer äta dom resten av livet.

• Virriga Vera
    SilverEmma skrev 2012-05-29 11:09:25 följande:
    Japp. Äter mitt val kvinna, kalk och järn dagligen och b12 varannan dag. Har gjort GBP och ska äta tillskott resten av livet.

Samma här fast jag äter B12 varje dag och extra d-Vitaminer eftersom jag lider av d-vitamin brist trots att kalken innehåller extra d-vitaminer. Järnet äter jag däremot inte.
  • SilverEmma
    Virriga Vera skrev 2012-05-29 11:24:06 följande:

Samma här fast jag äter B12 varje dag och extra d-Vitaminer eftersom jag lider av d-vitamin brist trots att kalken innehåller extra d-vitaminer. Järnet äter jag däremot inte.

Hade ettårskontroll nyligen och ligger högt på b12, så dietisten tyckte att jag skulle dra ner till varannan dag nu. Järnet har jag precis börjat med igen då jag äntligen hittat en sort jag inte blir dålig i magen av, har järnbrist som sjutton så ska ta det dagligen nu för att se om jag kan få upp det utan injektioner.
    Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • Gladskit

Äter du några kosttillskott? JA
    OM JA: Ett antal olika;
    *Multivitamintablett typ mitt val kvinna (eller liknande) för att jag tycker det är en bra grund
    *Probiotika för att min sambos mamma hävdar att en stor del av kroppens immunförsvar sitter i magen. Sedan jag började med detta för nästan tre år sedan har jag *peppar peppar* faktiskt inte varit riktigt sjuk, och det var nästan tre år sen nu.
    *Omega 3 för att vi äter fisk alldeles för sällan hemma.

• SunGirl

Äter du något kosttillskott: Ja och nej, inte regelbundet.

Om ja: C-vimain brustablett periodvis, men enbart för att jag tycker det är gott!

Om nej: Jag har inget behov av något tillskott i pillerform. Äter en balanserad och varierad kost som får mig att må bra.

Svar på tråden Äter du några kosttilskott?