Hur kommer det att gå för mitt barn!
Hej.
Jag hoppas så att du kan komma med några klokheter kring det här. Det är så att min sambo och pappa till mitt barn har sagt att han vill gå isär efter 12 år. Hans känslor har dött efter att vi har haft det jobbigt en period. Jag tycker inte heller att vi har haft det bra men har insett att jag har så mycket känslor kvar för honom trots allt. Men nu finns ingen återvändo. Min stora stora oro i det här är våran dotter på 6 år. Hon vet att vi ska flytta isär och vi har sagt att hon ska få bo varannan vecka. Hon blev jätteledsen och ville så att pappa skulle älska mamma igen och att alla ska bo ihop. Hon säger att hon inte vill bo med mig någon annanstans. Hon tittar argt på oss och frågar hela tiden om vi är ledsna. Hon vill inte höra talas om något av det här utan säger nej och går. Hon vill inte se att man är ledsen. Det är inte alltid lätt att stå emot tårarna. Hon är ensambarn och jag undrar hur hon kommer att klara detta. Vad ska man göra för att det ska bli så bra det bara kan? Ska vi prata med henne eller låta tiden utvisa? Till saken hör att hon alltid varit en mammig tjej, men jag vet att hon behöver sin pappa lika mycket. Det gör så så så ont i själen att se sitt barn lida.
Tack på förhand.