• tilla83

Hjälp, vet inte vad ja ska göra eller vända mig!!!

Ja o min sambo har varit tillsammans i snart två år, ja flyttade till slut in hos honom o hans son. Hans son e 10 år o mina barn e 3 o 6 år gamla. Vi va som nykära o allt va sååå perfekt i över ett år. Men nu på senaste tiden känns de som att de brakar mer o mer. Vi blir osams o han skriker, slår sönder saker.. Han har tom kastat ut mig o mina barn en gång. Vi har då ingenstans att ta vägen (vi bodde hos min mamma i en trång lägenhet i några dagar tills vi fick komma hem igen). Ja har för tillfället inget arbete o därför e de super svårt att få en bostad, plus att ja har prickar på mig så nåt lån kan ja inte ta för en ny bostad. Ja vill att de här ska funka o de värker i hela mig när de e så här. Men att gå me denna otrygghet att när som helst kunna bli utkastad igen, för ofta när vi bråkar säger han att han gör va fan har gör i sitt eget hus!! 
    Innan min sambo levde ja i ett förhållande där ja blev psykiskt o fysiskt misshandlad o de har satt sina spår otroligt mycke men de vill inte min nuvarande sambo förstå. Han tycker bara att ja ska fatta någon gång att han inte e som ex:et.  Ja vill ha en hel familj, me mycke kärlek, trygghet o att barnen ska må bra.. 
    Hjälp mig nån snälla!!!! 

Hjälp, råd nån??? :.(
  • Svar på tråden Hjälp, vet inte vad ja ska göra eller vända mig!!!
  • Angel 87

Har ni pratat om hur det kunde komma sig att hans ens tänkte tanken att kasta ut dig och två små barn??!!
    Försök att inte jämföra honom med ditt ex, det är bara onödigt.
    Men att han ens gjorde så från början skulle sätta mig i helt andra tankebanor!

Ställ dig i alla bostadsköer du kan, sök jobb och ligg på lite. Risken är nog rätt stor att det händer igen, och det är inte alls okej!
    Glöm inte heller att be om hjälp utav andra runt omkring.

Mvh

//Angelica 

blogg.mama.nu/angel/ ~*~ Samuel 30/4-11 ~*~
  • tilla83

Ja vi har pratat om de men han säger bara att han blev så sur o kommenterar ja de eller fortsätter den disskutionen e de kört igen.. 
    Ja jämför inte men mina sår e kvar.. Även om dom lagt sig mycke. Har liksom som en mur som e svår att bryta igenom:(

Ja ska försöka men tror inte de går om man redan har betalnings anmärkningar??

Tack för svar!! <3<3 

• Angel 87

Jo det måste ju gå, för hyresrätt alltså ?
    Bara att prova allt!! Det är vad jag skulle göra i alla fall, för säkerhets skull.

Spelar ju egentligen ingen roll om du behöver det just nu eller sen heller, ju längre man stått i kön desto lättare är det att få lägenhet där man vill sen i framtiden om det skulle behövas.
    Och sök jobb så mycket du kan ? Om du inte redan gör det såklart? :) 

blogg.mama.nu/angel/ ~*~ Samuel 30/4-11 ~*~
Svar på tråden Hjälp, vet inte vad ja ska göra eller vända mig!!!