Hur skulle ni ha reagerat i denna situation?
Jag var i affären med mina barn på 7 och snart 3. Vi ska köpa avokado och så tjatar sig den stora till sig en fralla och då vill den yngsta ha bulle el dyl som finns brevid. Jag säger att hon också får en fralla men då skriker hon jättehögt och det går inte att få stopp på det. Jag blir superstressad och tar barnen i händerna och småspringer ut från butiken men lämnar mina påsar i butiken. Väl ute har storasyster påsen med fralle - obetald - kvar i handen! Hon tror att polisen ska komma nu och skriker och jag rusar in i butiken och lämnar påsen! Sen skriker storasyster och det kommer krokodiltårar och under 15 min säger hon elakheter till lillasyster som "jag ska döda dig" och likande saker. Hon blir jättejättearg för att vi får äta tortillas utan guacomole. Detta har aldrig hänt förut och jag kan säga att detta var ett undantag, att jag handlar med båda barnen efter skola/dagis och som det känns nu så kommer det dröja lääänge innan jag handlar tillsammans med lillasyster. Hon hade tydligen skrikit ordentligt när hon handlat med sin pappa men då hade han gett med sig och hon fick sin choklad. Suck, längtar såååå tills småbarnåldern är över, tycker det mest är jobbigt faktiskt....