• cozmoz

Nyfiken på SF mått & hjärtslag?

Hejsvejs

var igår på besök hos min BM (24+2). Lyssnade på gjärtat mätte magen
    Är lite nyfiken på era mått.
    Hade SF på 24 och hjärtslag på 138.

Hur ser det ut för er som är  lika långt gångna???

Vad är det man säger om om hjärtslagen = högre=pojke
    Lägre=flicka eller var det tvärtom?
    Bara nyfiken...

• Svar på tråden Nyfiken på SF mått & hjärtslag?
  • Lojlis
    Hampus070827 skrev 2012-06-01 11:12:52 följande:
    V30 och hade ett SF mått på 34, hjärtslagen låg på 168. ska få komma på koll på tisdag....är det någon mer som har högt SF mått?? Jag har liksom en mage  som man ska ha i V38, kan d va farligt???

När jag väntade dottern så hade jag höga SF-mått. Min BM sa att det var många faktorer som spelade in. Är man inte så lång, som mig tex. (ca 155 cm) och kort överkropp, så får man en heeelt enorm mage! =) Mycket fostervatten kanske.. behöver aboslut inte ha något att göra med att bebisen växer mycket eller är stor.
    Vi fick en flicka på 48 cm och 3908 g! Lite kort, men lagom! ;)

kan tillägga att ja var jätte orolig att hon var enormt stor och frågade om tillväxts UL, men eftersom vi följde kurvan så blev de inte nåt mer med det. Var alltså inte tillräckligt avvikande för att oroa sig om storlek osv.
    Jag hade mer fostervatten också..

Våran dotters hjärtljud låg som lägst på 140 och högst 160.

Väntar nr 2 nu och ska inte till BM förrän i augusti! =)        
  • cozmoz

Nytt besök i vecka 29+1
    Oj va tiden går...

hjärtljud: 138
    SF: 29

• Den lilla M

30+5 
    SF-mått : 30cm
    Hjärtslag: 144

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Love78

Var hos bm i Torsdags... V 29
    SF 28
    Hjärtslag 140

Minsta magen jag haft (femte graviditeten) men känner mig lika otymplig som med de andra!

• Underbaraprinsar

Oj ni verkar ha lite koll ;) väntar mitt tredje underverk och båda två innan har sf måttet legat lite under och sen på normal kurvan. Båda vägde i v39 3,9kg.
    Idag 25+0 var första gången vi mätte på denna och sf låg på 25 alltså ÖVER normal. Nu är ju jag livrädd att detta blir en5 kgs. Jag vet att vattenmängd spelar in och lite så. Jag är ganska lång så det ska inte påverka.
    Dom andra har även legat på hjärtljud 140-160. Denna visade bara 124?? Sov kanske?

• Izzie91

Vecka 22+4

SFmått;: 23.7...24 alltså :)
    Hjärtslag: 160. Den sparkade väldigt mycket just då och gillade det inte :P

• Lojlis
    Underbaraprinsar skrev 2012-07-10 11:45:28 följande:
    Oj ni verkar ha lite koll ;) väntar mitt tredje underverk och båda två innan har sf måttet legat lite under och sen på normal kurvan. Båda vägde i v39 3,9kg.
    Idag 25+0 var första gången vi mätte på denna och sf låg på 25 alltså ÖVER normal. Nu är ju jag livrädd att detta blir en5 kgs. Jag vet att vattenmängd spelar in och lite så. Jag är ganska lång så det ska inte påverka.
    Dom andra har även legat på hjärtljud 140-160. Denna visade bara 124?? Sov kanske?
    Du ska absolut inte oroa dig för stort barn bara för att du är lite över normalkurvan.
    Jag låg över den ÖVRE kurvan hela min första graviditet och fick en liten tjej på 3808 g och 48 cm.
    Jag hade för mycket fostervatten och är ganska kort, vilken brukar kunna påverka.
    Jag var till bm igår och var då i v. 25+2 med ett mått på 25 cm. Strax över normalkurvan. Inget att tänka på eller refera till en stor bebis. Det är olika för alla, det viktigaste är att du följer din kurva de kommande gångerna!
    Lycka till!    
  • PetraL

Va hos mvc idag igen och lillkillens hjärtljud ligger på 150slag min och sfmåttet va 35 cm är i vecka 34(33+3) 

• Den lilla M

Senaste besöket hos bm 36+5 och då lång hjärtslagen på 140bpm och SF på 36 (dock på gränsen till 37). Så kommer antagligen få ett tul för att se om det är en stor bebis och isf blir jag igångsatt på 40+0

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • JessiWill

I vecka 24 hade jag ett mått på 29,5 cm, har rätt stor mage och följer tvillingkurvan fortfarande nu i vecka 35.
    Var likadant med sonen, så min mage makes room helt enkelt

• JessiWill

Har fö olika hjärtljud för varje besök, ibland höga och ibland låga- med det är såklart pga av att han vissa gånger sover och andra gånger är vaken

• Love78

Senas jag var hos bm v33+ så hade jag sf 36. Ska till bm på onsdag är då v 35+ får se vad det ligger på då?!

• cozmoz

Jag var på bm besök vecka 34+3
    Sf:33
    Hjärtljud:135
    Huvudet och kroppen på rätt håll.... Neråt lite ruckbart

Svar på tråden Nyfiken på SF mått & hjärtslag?