Jan Holmström skrev 2012-06-04 14:28:34 följande:
Jag har inte gått och låtit tungan rabblar ur sig ord som "dum" och "korkad" till skillnad från andra meddebattörer i tråden. Det visar väl dock bara hur oerhört omogen nivå människor sänker sig till så fort pressen är lite för hård och argumenten börjar ta slut.
För att gå vidare har jag aldrig sagt att bisexualitet är en sjukdom, dock har jag sagt att jag tror att bisexualitet är ett förvirringstillstånd. Jag kan inte förstå mig på människor som påstår sig vara attraherade av båda könen. Hur kan man nöja sig med vad som helst? Är djur lika attraktiva då också eller?
Du kan kalla min fakta för icke-dokumenterad så vitt du vill, men jag säger detta utav egen erfarenhet. Jag har haft bekanta som påstått sig vara bisexuella men efter passerad tid visat sig vara bögar och lesbiska. Dessa människor har jag sagt upp kontakten med för övrigt.
Det kommer en dag då ni så kallade bisexuella kommer att bestämma er för vilket kön ni gillar mest. Läs stycket ovan.
Är det inte lite slampigt att vara s.k. "bisexuell"? Ligga med allt som rör sig - vad tjänar man på detta?
Du är en riktig surtant, du! Jag vill gärna informera dig om att jag inte tänker diskutera vidare med dig eftersom det inte är lönt att ge sig in i en diskussion med någon som har en profilbild på en rumpa. Är du 12 år gammal eller, lilla gumman? Byt bild, sen kan vi börja snacka.
Jan
Men ingen har skrivit du är dum eller du är korkad, bara att du verkar och ger ett intryck av detta, alltså är det inget person angrepp, så nu har du lärt dig något nytt idag, grattis
Sen undrar jag varför du tror att bisexuella ligger med allt som rör sig? Precis som för annat folk, så är det ju bra om man har kemi eller ett intresse av personen, de är ju inte så att man går runt och blir blöt i brallan av alla människor man möter direkt. Så du kan sluta inbilla dig såna dumheter också.
Jag har också haft bekanta som kallat sig bisexuella och som senare gått ut med att de är helt homo och som det skrivits tidigare är det för några en övergångsfas och för andra är det inte så, utan man är helt enkelt bisexuell hela livet. Personliga erfarenheter är inget man kan bygga fakta på.
Det är som att jag skall påstå att alla män över 40 är gubbsjuk, impotenta och dåliga i sängen, baserat på personlig erfarenhet skulle detta vara min teori, betyder det att den stämmer för alla?
Det fungerar inte heller att tilltala mig vid lilla gumman, jag är rätt säker på att jag väger mer än dig och är således större än dig, skall jag kalla dig för lilla gubbe då? Att försöka förminska mig och förringa mig genom lilla gumman och min profilbild fungerar inte särskilt bra, det visar bara alla andra att du inte kan föra en debatt utan att försöka trycka till andra med de små medel du finner och tycker dig ha nytta att använda dig av. Men jag förstår dock att du har det behovet och det i sig är ju ganska så tragisk, din stackare där