Anonym (linn) skrev 2012-06-02 18:08:14 följande:
Jag tycker du ska höra med soc om ni inte kan få en "hemma-hosare" som kan komma ett par dagar i veckan och observerar er?
Att bo på ett utredningshem är väl inte direkt något man börjar med så att säga, det är ett ganska stort steg att ta och mycket kostsamt.
Men ni kanske har haft en del andra insatser tidigare som inte varit tillräckliga?
Hur gamla är barnen?
Nej, en rottis blir det nog svårt att hitta någon hundvakt till. Det krävs en del för att ta hand om henne kan jag tänka mig. Hade varit lättare med en liten pudel eller nåt kanske ?
Självklart ska du inte avliva hunden, det fattar väl även soc att dem inte kan kräva av dig?!
TACK... Det är precis det jag känner... "Hemma-hosare" låter bra

Måste ju fungera tycker man!
Nej, vi har inte haft några direkta insatser tidigare.. Känns som man ska flytta in på en öppen anstalt.. haha, va fan.. Jag är en vuxen kvinna på 34 år som faktiskt kan ta hand om mina barn. Dom kommer först i alla lägen, hallå, jag går omkring i trasiga skor för att jag handlar till barnen först! Kan bli så sne på soc som tror det värsta om alla! Visst finns det barn som lider, men hjälp DOM då.. Lägg pengarna där liksom :/
Flickorna är 7 resp 3år... Min äldsta flicka kan jag med säkerhet säga har någon form av bokstavssjukdom :/
Men soc verkar tro att det är JAG som är problemet... UTRED min dotter ist, för hon måste få hjälp!
Ja, det krävs ju en del med en Rottis :) Motion, stimulans & framför allt e hon stor, klumpig & alltid i ens väg.. Meeen, hon e ju vår flicka :)
Ska som sagt ringa drottningen på Måndag & säga att jag tackar NEJ wish me luck) och min mamma och mormor ska också ringa, så att hon inte kör en § 56 på barnen... För jag kan lova att hon e på en maktposition med en enorm egotripp.. Inte bara som jag skriver, har träffat andra som e underbara... Men hon... Ja, har aldrig stött på ngt liknande :S