• FlyMeAway

Kan jag ha denna klänning på ett bröllop?

Kan man ha denna klänning på ett bröllop? (Inte jag på bilden Tungan ute)
    Eller borde jag kolla efter en annan klänning i en annan färg?
    Kan man ha svart på ett bröllop?
    Det är min syster som gifter sig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-03 18:30
    Har varit lite frånvarande då jag varit borta på middag. Har inte hört med min syster än vad hon tycker. Men känner jag min syster rätt så bryr hon sig inte bara man kommer någolunda uppklädd. Frågade henne tidigare om det var nån klädkod eller så men det var det inte. "men det är ju trevligt om man kommer uppklädd" sa hon.

Men har funderat lite själv då jag läst allas kommentarer. Ska kolla efter en klänning med lite färg i iallafall. Känns roligare då.

Ville ju ha denna klänning fast i mattrosa men den var utsåld.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-03 19:12
    Då har jag beställt den svart klänningen, fast i lila.

Jag som då har noll koll på kombinationer osv.. Vilka färger passar till lila?
    Den lila klänningen finns på bild i inlägg nr 85 (tror det var 85, eller nära omkring iallafall)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-04 08:28
    för er som frågat vart klänningen finns:
    bonprix.se
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan jag ha denna klänning på ett bröllop?
  • annmin
    La Lola skrev 2012-06-04 23:22:07 följande:
    Min man hade rödaktig skjorta på sitt ex bröllop som vi var på.
    Jag missade tyvärr helt och var klädd i ljusblått på ett exs bröllop, men på den tiden (90-tal) så hade denna "urgamla" sed inte blivit så känd.
  • JA77
    Gumsegumsan skrev 2012-06-04 21:37:25 följande:

som du kanske märkt från tråden så är ju just rött en skröna som många känner till och således inte helt otänkbart att även brudparet känner till.
    ingen har ju nämnt någon annan skröna heller, så det borde ju inte vara jättesvårt att undvika dessa. 
    Men det är ju ingen skröna, det är ju det som är grejen Kyss
  • MissFable

Jag tycker den svarta klänningen är supersnygg
    & jag tycker du kan ha den till bröllop men kanske med
    något smycke som är färgglatt så
    du ser lite "glad" ut!   

• La Lola
    annmin skrev 2012-06-04 23:47:05 följande:
    Jag missade tyvärr helt och var klädd i ljusblått på ett exs bröllop, men på den tiden (90-tal) så hade denna "urgamla" sed inte blivit så känd.
    Jag undrar när folk tror att den uppstod egentligen? Obestämd
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Zizzy

Varför får man inte ha ljusblått? Det har jag inte hört förr!

• La Lola
    Zizzy skrev 2012-06-05 08:41:23 följande:
    Va?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • annmin
    Zizzy skrev 2012-06-05 08:41:23 följande:
    :D
    Jag missade att jag skulle varit klädd i rött, inte ljusblått. 
  • Tudor 05

meh.... Killar får ju ha svart på sig, så betyder det bara otur etc om tjejer på bröllopen har det? Är det okej för en tjej att gå i svart kostym? Är det liksom könet eller klänningar som ger oturen ;)

Personligen skulle jag skita i vad folk valde för färg, så länge man har ansträngt sig att klä sig lite mer högtidligt och snyggt. Men som många sagt - jag skulle frågat brudparet om man var osäker...

Jag har varit på bröllop i grön klänning, svart/vit klänning och Adidias-sneakers (mina fötter hade svällt dagen till ära pga graviditet så jag fick inte på några andra... haha), lila linne och jeanskjol, svart klänning med vita prickar, och även röd klänning.    

Det där med rött har jag aldrig hört förr, svart vet jag att det inte är poppis, men därför körde jag svart-vitt så det varken kändes helsvart eller helvitt....

• Mästaren
    Tudor 05 skrev 2012-06-16 11:37:38 följande:

meh.... Killar får ju ha svart på sig, så betyder det bara otur etc om tjejer på bröllopen har det? Är det okej för en tjej att gå i svart kostym? Är det liksom könet eller klänningar som ger oturen ;)

Personligen skulle jag skita i vad folk valde för färg, så länge man har ansträngt sig att klä sig lite mer högtidligt och snyggt. Men som många sagt - jag skulle frågat brudparet om man var osäker...

Jag har varit på bröllop i grön klänning, svart/vit klänning och Adidias-sneakers (mina fötter hade svällt dagen till ära pga graviditet så jag fick inte på några andra... haha), lila linne och jeanskjol, svart klänning med vita prickar, och även röd klänning.    

Det där med rött har jag aldrig hört förr, svart vet jag att det inte är poppis, men därför körde jag svart-vitt så det varken kändes helsvart eller helvitt....

Jag sökte på ordet "otur" i tråden och hittar det inte nämnas en enda gång utom i ditt inlägg.  
  • JA77

Svart betyder inte otur, svart står för sorg.

• Iansmamma07
    MissFable skrev 2012-06-05 01:09:37 följande:

Jag tycker den svarta klänningen är supersnygg
    & jag tycker du kan ha den till bröllop men kanske med
    något smycke som är färgglatt så
    du ser lite "glad" ut!    

• Tudor 05
    Mästaren skrev 2012-06-16 11:43:32 följande:
    Jag sökte på ordet "otur" i tråden och hittar det inte nämnas en enda gång utom i ditt inlägg.  

jaja, okej... :P  negativ betydelse då ;)

Är det bara killar som får ha sorg på bröllop? Eller får tjejer gå på bröllop i sorg om de bär kostym? ;)   
  • En struts
    JA77 skrev 2012-06-16 12:36:12 följande:
    Svart betyder inte otur, svart står för sorg.
    Det kan ju vara så att man sörjer att brudgummen blir gift. Då har man ju en anledning att bära svart.
Svar på tråden Kan jag ha denna klänning på ett bröllop?