• chobokid

Legoland via Frederikshavn - tips på vägen

Vi ska åka till Legoland om en vecka, tar färjan från Göteborg till Frederikshavn. Kan någon tipsa om något roligt på vägen ner till Legoland i Billund? Är det värt att åka till Skagen med barnen (5 och 7 år) nu när vädret inte är så varmt? Jag är mer intresserad av lugnare aktiviteter så som roliga naturstigar eller djurparker. Vi ska tälta, så alla tips om bra campingplatser är också välkomna!

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Legoland via Frederikshavn - tips på vägen
  • Madame Mom

I Aalborg finns en riktigt fin djurpark... www.aalborgzoo.dk/forside.aspx  Den kan jag rekommendera...  Ni kommer också köra igenom Randers och där finns "Regnskogen i Randers"- www.regnskoven.dk/

Vill man göra en "avstickare" så kan man köra till Nyköping Mors och där finns Jesperhus Park och feriecenter..   www.jesperhus.dk/ En supermysig park som också passar för de lite mindre barnen. Mängder med blommor, djur, lite lekplatser, hoppkuddar och en del karuseller. Det finns också ett vattenland som tillhör och som är väl värt ett besök.. 
    Jylland har mängder med attraktioner att välja på och det är inte så svårt att hitta..  Allt finns ju att läsa om på nätet.. :)  Här finns en karta som visar en del av vad som finns..  Top 19 av attraktionerna på Jylland.   www.topattraktioner.dk/19-Top-Attraktioner.7.aspx

• chobokid

Ok, tack för svaret! Jag har kollat på nätet och det mesta går ju att hitta där men det är alltid intressant att höra vad andra säger som har varit på plats. 

Svar på tråden Legoland via Frederikshavn - tips på vägen