• Anonym (orolig)

Grabben blir arg när vi har sex!!!

Ett påar gånger har vår son 8 år  "kommit" på oss mitt i sexakten.
    Han har reagerat genom att bli arg alltså på riktigt ARG  och svurit,stampat gråtit och bankat i väggar osv. varit riktat mest mot mig Mamman
    Har pratat på ett öppet ärligt sätt helt enkelt naturligt framlagt tex pratat blommor & bin och att vi är vuxna samt att det är naturligt ett sätt att visa kärlek , men han säger att han tycker att det är orättvist för "han vill med" säger han.
    Som igår mitt i natten kl 2 så kom han ut klampandes ur rummet och försöker på nått vis "störa genom att gå på toa som ursäkt vilket intraffat  flera gånger.med en arg atityd .

• Svar på tråden Grabben blir arg när vi har sex!!!
  • barnpsykologen margit

Hej!
    Er son bekräftar verkligen de gamla Freudianska teorierna om den 6-åriga pojkens förälskelse i sin mamma, som han är övertygad om att han ska gifta sig med. 
    Ni har beskrivit realiteten för honom, att det är mamma och pappa som är kära i varandra, och de har något som han inte får vara med om.
    Detta är ett tufft skede för den lille 6-åringen som plötsligt inser att han inte får gifta sig med mamma utan att ha blivit utslagen av pappa och måste ut i verkligheten och hitta någon annan att tycka om.
    I det här skedet är det viktigt att pappa och mamma hittar bra mötespunkter, gemensamma erfarenheter etc som de kan ha tillsammans med sin 6-åring, och där de kan vara förebilder.
    Låt honom på intet sätt vinna matchen över pappa, men hjälp honom varligt tillbaka till sitt rum när han demonstrerar på natten. 
    Lycka till!
    Margit Ekenbark 

Svar på tråden Grabben blir arg när vi har sex!!!