• Solängen

tips på praktiska saker att ta med till 5-åring och 19mån när vi reser till gran canaria

Hej önskar tips på praktiska saker att ta med när vi reser till gran canaria, bahia feliz. Jag menar sånt som man kanske inte tänker på i vanliga fall. Våran familj består av mig min sambo och våra barn en 5-åring och en 19 månaders.

Har ni tips om resmålet blir jag också glad  

• Svar på tråden tips på praktiska saker att ta med till 5-åring och 19mån när vi reser till gran canaria
  • Dixie

solskydd/solskyddskläder
    reseapotek; alvedon, plåster, vätskeersättning, sårtvätt
    pysselböcker är bra att ha på flyget

vi har även med vår I-pad - räddar många restaurangbesök och flygresor!  

• Yosa

Kommer inte på något mer än det som skrivits. Vi var bahia feliz oktober 11 och ska dit i höst igen. Fråga gärna om du undrar något mer om stället!!

• hotten

då närmaste apoteket ligger i san augustin så är det ju bra att ha med sig liten reseapotek, sårtvätt, alvedon, vättskeersättning, plåster... termometer.. 

En egen kudde till barnen (är oftast jätte stora å tjocka), samtidigt får man egen lukt med sig å kanske en rolig mys favvo örgott.. 

bästa tipset tycker jag är att åka direkt andra dagen till atlantico å handla de ni kommer att behöva under semestern (dricka osv) mycket billigare å stort utbud, på bahia finns inte mycket.   

• Linastrumpan

Ursäkta om jag kommer med et OT inlägg i tråden men jag är lite intresserad av bahia feliz. Funderar på att åka dit med mina två barn i vår. De kommer då att vara 4 o 7år. Har läst en del om stället, varit på cran canaria många gånger själv men aldrig där, men blir lite avskräckt över alla engelska turister som det varnas för i olika forum. Att de "grisar" sig vid resturangerna och occuperar poolerna..... Är det så illa?? Nån som varit där i april/maj nån gång som vet??

Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • hotten
    Linastrumpan skrev 2012-08-19 23:56:31 följande:
    Ursäkta om jag kommer med et OT inlägg i tråden men jag är lite intresserad av bahia feliz. Funderar på att åka dit med mina två barn i vår. De kommer då att vara 4 o 7år. Har läst en del om stället, varit på cran canaria många gånger själv men aldrig där, men blir lite avskräckt över alla engelska turister som det varnas för i olika forum. Att de "grisar" sig vid resturangerna och occuperar poolerna..... Är det så illa?? Nån som varit där i april/maj nån gång som vet??

engelska turister finns där f4ramför allt sommarsäsongen, inte alls mycket under vintern. Har bara varit där under vintersäsongen själv så kan inte säga mer..
  • Yosa
    Linastrumpan skrev 2012-08-19 23:56:31 följande:
    Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?

Vi var i oktober och träffade bara någon enstaka engelsk familj. Inta alls såsom jag läst mig till. En vän till oss åker däremot ofta dit i augusti ( där nu precis för 4 e året i rad) och de beskriver deta med engelsmännen. Men alltsåninte värre än att de åker igen för 4 e gången. Beror nog på vilken månad man åker. Vi åker ige om några veckor :)
  • Linastrumpan

Tack låter som att det är helt ok trots allt tänkte åka i maj och får hoppas på att engelsmännen inte är där då i alla fall inte så många...haha. Du som varit där förut. Går det överhuvud taget att doppa sig i havet som barn eller är det bara stenigt och blåsigt?! Är ju inte långt till andra stränder men hade ju varit skönt att ta ett litet dopp på nära håll också.

• Yosa
    Linastrumpan skrev 2012-08-21 20:07:29 följande:
    Tack låter som att det är helt ok trots allt tänkte åka i maj och får hoppas på att engelsmännen inte är där då i alla fall inte så många...haha. Du som varit där förut. Går det överhuvud taget att doppa sig i havet som barn eller är det bara stenigt och blåsigt?! Är ju inte långt till andra stränder men hade ju varit skönt att ta ett litet dopp på nära håll också.

Det går abslout att bada i havet med barnen. Men när vi va där i oktober blåset det de dagarna vi gick ner till strandne så vi tyckte inte dte lockade. Men vaktar ni barnen noga eller väljer en lugn dag är det inga problem! Men jag säger som många på olika resesidor att ha inte för höga förhoppningar på just havsbadet på bahia feliz. Du har 5 pooler att välja på!!
Svar på tråden tips på praktiska saker att ta med till 5-åring och 19mån när vi reser till gran canaria