• Sol och Måne

Behöver förslag på pojknamn!

Om bebis i magen är en flicka så blir det en Idun. Men vad ska bebis heta om det visar sig vara en kille!? Sååå svårt med killnamn, tycker jag. Hittills är det enda vi kan enas om som någorlunda passande Grim, men det är långt ifrån spikat!

Please help! Storasyrrorna heter Mina och Freja och namnet måste såklart passa ihop med deras.Vi vill gärna ha något fornnordiskt klingande namn, eller åtminstone nåt äldre svenskt namn. Tar tacksamt emot alla förslag jag kan få Glad!

**Mina & Freja & Skorpan i magen**
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-06 14:56
    Nya namnförslag från maken: Ingo eller Troy. Vad tycks?
  • Svar på tråden Behöver förslag på pojknamn!
  • Sol och Måne
    Sol och Måne skrev 2012-08-06 15:41:26 följande:
    Skitjobbiga Tungan ute.

Just nu har vi Ingo, Troy, Odin och Seth på gemensamma okejlistan. Mannen har Torkel som favorit (kommer ALDRIG på fråga) och annars föreslog han Errol (som faktiskt börjar växa lite, men kommer han inte bli retad för "error" då och passar det verkligen till Mina och Freja..?). Jag har föreslagit Varg oxå Drömmer.
    Ja just ja, Birk och Sid också. Men jag är tveksam till Sid, känns som om det fattas en ändelse typ...
  • Sol och Måne
    Namine skrev 2012-08-06 15:57:32 följande:
    haha det visste jag faktiskt inte ens. Man lär sig något nytt varje dag. Men måste säga att jag älskar namnen ni har på era barn hittils. Lite annorlunda men inte konstiga. Helt underbart. Finns hur mycket fint som helst.
    Tror till och med att min man fastnade för namnet när han lyssnade på en radiodokumentär om Meduza. Stackarn, döpt efter raggarkungen. Vad ställer det för krav Flört?
  • SecretSwallow
    Sol och Måne skrev 2012-08-06 15:51:05 följande:
    Jaa, jättefint men det heter min pappas hund

Okej :p varg var fint :)

Brand

Blakker

Bove

Brimer
  • Sol och Måne
    SecretSwallow skrev 2012-08-06 16:08:35 följande:

Okej :p varg var fint :)
    Brand
    Blakker
    Bove
    Brimer
    Brand, å vad vackert!! Måste lägga till på listan. Brand är också namnet på en svensk anarkistisk tidskrift så min pappa (den gamle anarkosyndikalisten) skulle ju bli överlycklig Glad.
  • hernameispekka
    Ska försöka med lite fler förslag (med stor risk för dubletter :-P) Och vissa är platser/saker ur asatron och inte namn men jag tycker de låter bra som namn.

Mina, Freja & Lodur
    Mina, Freja & Mimer
    Mina, Freja & Njord
    Mina, Freja & Ull
    Mina, Freja & Vile
    Mina, Freja & Tjalve
    Mina, Freja & Ymer
    Mina, Freja & Alfrik
    Mina, Freja & Berling
    Mina, Freja & Durin
    Mina, Freja & Fjalar
    Mina, Freja & Galar
    Mina, Freja & Ivalde
    Mina, Freja & Sindre
    Mina, Freja & Brimer
    Mina, Freja & Elder
    Mina, Freja & Gymer
    Mina, Freja & Huge
    Mina, Freja & Hymer
    Mina, Freja & Ide
    Mina, Freja & Loge
    Mina, Freja & Otter
    Mina, Freja & Trym
    Mina, Freja & Ymer
    Mina, Freja & Birk
    Mina, Freja & Minus
    Mina, Freja & Gimle
    Mina, Freja & Vimur
    Mina, Freja & Vingolf
    Mina, Freja & Ydalir
    Mina, Freja & Gram
    Mina, Freja & Grotte
  • Sol och Måne
    Sol och Måne skrev 2012-08-06 16:11:42 följande:
    Brand, å vad vackert!! Måste lägga till på listan. Brand är också namnet på en svensk anarkistisk tidskrift så min pappa (den gamle anarkosyndikalisten) skulle ju bli överlycklig Glad.
    Å så min man: "Brand..!? Nej tack". Men ååh Foten i munnen. Snart får han inte va med längre Flört.

Är jätteglad för alla förslag, tack snälla ni!
  • Namine
    Sol och Måne skrev 2012-08-06 17:51:28 följande:
    Å så min man: "Brand..!? Nej tack". Men ååh Foten i munnen. Snart får han inte va med längre Flört.

Är jätteglad för alla förslag, tack snälla ni!
    haha nej ibland kanske dom bör uteslutas från vissa saker ;) när dom börjar tycka för mycket. utesluter min man när jag ska välja gardiner bland annat för han tycker för mycket. Inte samma sak men ändå.
  • Sol och Måne
    Namine skrev 2012-08-06 18:13:00 följande:
    haha nej ibland kanske dom bör uteslutas från vissa saker ;) när dom börjar tycka för mycket. utesluter min man när jag ska välja gardiner bland annat för han tycker för mycket. Inte samma sak men ändå.
    Ja, här har min man ingenting att säga till om gällande gardiner och prydnadskuddar! Snart införs det med barnnamn också. Tänk om vi bara båda två kunde fastna för nåt hux flux. Precis som vi gjorde med tjejernas namn Glad!!
  • SannaM

Falk träffade jag en liten som hette när jag bodde i Tyskland. Han var förresten inte så liten, en jättebebis faktiskt men iaf, Falk var namnet.

• Sol och Måne

Idag har jag kollat på Skorpan igen, en välmående liten krabat som med 110 % säkerhet är en kille Flört. Fick verkligen jättebra bilder på honom och nu när jag tittar på dem undrar jag om det inte ser ut som en Odin iaf Drömmer.

• SecretSwallow
    Sol och Måne skrev 2012-08-08 12:51:15 följande:
    Idag har jag kollat på Skorpan igen, en välmående liten krabat som med 110 % säkerhet är en kille . Fick verkligen jättebra bilder på honom och nu när jag tittar på dem undrar jag om det inte ser ut som en Odin iaf .

Låter bra :D vad tycker mannen då? ;)
  • Sol och Måne

Han kommer hem sent ikväll, så jag kanske måste bestämma själv. Är ju trots allt bara 4 månader kvar nu Flört. Här är han iaf i profil, en Odin, eller vad säger vi Skrattande:

• SecretSwallow
    Sol och Måne skrev 2012-08-08 16:38:16 följande:
    Han kommer hem sent ikväll, så jag kanske måste bestämma själv. Är ju trots allt bara 4 månader kvar nu Flört. Här är han iaf i profil, en Odin, eller vad säger vi Skrattande:

JAg tycker Odin passar perfekt :D

Mina, Freja och Odin :D
  • hernameispekka
    Sol och Måne skrev 2012-08-08 16:38:16 följande:

Låter perfekt!
  • Sol och Måne

Jaa, namnen passar fint ihop. Tvåstaviga allihopa och lite samma stuk. Och så är ju Odin ändå ganska likt vårt tilltänkta flicknamn Idun, alltså måste det ju bara passa Drömmer. Det verkar som att det blir en Odin till slut, det är ett namn som har funnits med från början i diskussionerna och som finns på både mannens och min okejlista!

Svar på tråden Behöver förslag på pojknamn!