• Sol och Måne

Behöver förslag på pojknamn!

Om bebis i magen är en flicka så blir det en Idun. Men vad ska bebis heta om det visar sig vara en kille!? Sååå svårt med killnamn, tycker jag. Hittills är det enda vi kan enas om som någorlunda passande Grim, men det är långt ifrån spikat!

Please help! Storasyrrorna heter Mina och Freja och namnet måste såklart passa ihop med deras.Vi vill gärna ha något fornnordiskt klingande namn, eller åtminstone nåt äldre svenskt namn. Tar tacksamt emot alla förslag jag kan få Glad!

**Mina & Freja & Skorpan i magen**
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-06 14:56
    Nya namnförslag från maken: Ingo eller Troy. Vad tycks?
  • Svar på tråden Behöver förslag på pojknamn!
  • Sol och Måne

Tack för alla namnförslag hernameispekka Glad. Vissa av namnen är jättefina. Om JAG hade fått bestämma alldeles själv så tycker jag att Atle är supertjusigt och skruttplutten hade absolut fått heta det. Men näe, då ska den här mannen ha en massa att säga till om också Tungan ute.

Gorm kanske vore nåt. Lite häftigt.

• hernameispekka
    Sol och Måne skrev 2012-08-06 15:34:52 följande:
    Tack för alla namnförslag hernameispekka Glad. Vissa av namnen är jättefina. Om JAG hade fått bestämma alldeles själv så tycker jag att Atle är supertjusigt och skruttplutten hade absolut fått heta det. Men näe, då ska den här mannen ha en massa att säga till om också Tungan ute.

Gorm kanske vore nåt. Lite häftigt.
    Haha, dessa män som ska vara med också !!! Cool

Ja, gorm är lite tufft.

Får man fråga vilka namn som är på listan för tillfället? Glad 
  • Sol och Måne
    augustisten skrev 2012-08-06 15:33:30 följande:
    Vejde är fint tycker jag... Och Ask.
    Å, Vejde har jag inte hört förut. Det var fint Glad.
  • Sol och Måne
    hernameispekka skrev 2012-08-06 15:35:50 följande:
    Haha, dessa män som ska vara med också !!! Cool

Ja, gorm är lite tufft.

Får man fråga vilka namn som är på listan för tillfället? Glad 
    Skitjobbiga Tungan ute.

Just nu har vi Ingo, Troy, Odin och Seth på gemensamma okejlistan. Mannen har Torkel som favorit (kommer ALDRIG på fråga) och annars föreslog han Errol (som faktiskt börjar växa lite, men kommer han inte bli retad för "error" då och passar det verkligen till Mina och Freja..?). Jag har föreslagit Varg oxå Drömmer.
  • Namine
    Sol och Måne skrev 2012-08-06 15:41:26 följande:
    Skitjobbiga Tungan ute.

Just nu har vi Ingo, Troy, Odin och Seth på gemensamma okejlistan. Mannen har Torkel som favorit (kommer ALDRIG på fråga) och annars föreslog han Errol (som faktiskt börjar växa lite, men kommer han inte bli retad för "error" då och passar det verkligen till Mina och Freja..?). Jag har föreslagit Varg oxå Drömmer.
    jag tänker på ugglan i harry potter när jag hör errol. Du vet den som inte kan flyga normalt. ;)
    Varg är jätte sött. träffade en liten varg förut och han var så söt. och det passade liksom också.

• Sol och Måne
    SecretSwallow skrev 2012-08-06 15:45:47 följande:
    Balder ! :)
    Jaa, jättefint men det heter min pappas hund Tungan ute
  • Sol och Måne
    Namine skrev 2012-08-06 15:50:05 följande:
    jag tänker på ugglan i harry potter när jag hör errol. Du vet den som inte kan flyga normalt. ;)
    Varg är jätte sött. träffade en liten varg förut och han var så söt. och det passade liksom också.

Haha, det blir ju inte bra!! Själv tänker jag på Eddie Meduza, han hette Errol Skrattande.

• Namine
    Sol och Måne skrev 2012-08-06 15:53:46 följande:
    Haha, det blir ju inte bra!! Själv tänker jag på Eddie Meduza, han hette Errol Skrattande.

haha det visste jag faktiskt inte ens. Man lär sig något nytt varje dag. Men måste säga att jag älskar namnen ni har på era barn hittils. Lite annorlunda men inte konstiga. Helt underbart. Finns hur mycket fint som helst.
Svar på tråden Behöver förslag på pojknamn!