• kattis51

Studenten

Jag har nu gått några dagar och väntat på en inbjudan till studenten från min sambos dotter. Men har inte fått något. Hon hade visst ringt runt och meddelat plats dag och tid. Till mig skickade hon inte ens ett SMS eller ett meddelande på Facebok fast vi är vänner där. I går kväll dagen innan studenten sa min sambo att han ville ha sällskap till studentfikat. Då blev jag arg och ledsen att han visste om det, men hade inte talat om det för mig.  Varför är inte jag inbjuden? Jag tänker inte gå dit oinbjuden. Jäntan är nu vuxen och hon väljer själv vilka som hon vill bjuda. Min sambo måste gå dit, det förstår jag, men jag tycker att han ska tala om eller fråga dottern varför hon inte ringde mig. Har hon slarvat bort numret så hade väll hon kunnat fråga sin pappa. Det gör mig så ont...

• Svar på tråden Studenten
  • tro  hopp  kärlek

Klart att du räknas, att du inte får ngn speciell inbjudan för att du tillhör familjen. Ni bor ihop.

Sen är det ju så med karlar att de har en viss förmåga ibland att inte förmedla vidareFlört, fråga om det är något som hon vill ha hjälp med inför studenten..om det är något som ska bakas eller så.

När mitt bonusbarn tog studenten så tog MIN sida av släkten för givet att de var" inbjudna" att man som anhörig/familj vill gratulera samt lyckönska.

Tänk inte så mkt utan ta för dig av DIN familj. För det är just det ni är inklusive din sida av släkt och hans sida och flickans mammas sida och ev hennes nya sida.{#emotions_dlg.flower}

• Vinterankan

En annan sak. På studenten så brukar det väl vara föräldrarna som bjuder in släkten och inte den som tar studenten? Så då är det ju din sambo som ska bjuda dig. Fast egentligen så brukar det väl inte direkt vara några inbjudningar till studentfirande utan mer att alla som vet om det kommer förbi.

• La Lola
    Vinterankan skrev 2012-06-05 15:50:14 följande:
    En annan sak. På studenten så brukar det väl vara föräldrarna som bjuder in släkten och inte den som tar studenten? Så då är det ju din sambo som ska bjuda dig. Fast egentligen så brukar det väl inte direkt vara några inbjudningar till studentfirande utan mer att alla som vet om det kommer förbi.
    Öh...det beror väl lite på om barnet har eget boende tex?
    Skulle ju ha blivit jättekonstigt om mina föräldrar bjudit in nån till mitt hem......
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • annniel
    La Lola skrev 2012-06-05 15:51:34 följande:
    Öh...det beror väl lite på om barnet har eget boende tex?
    Skulle ju ha blivit jättekonstigt om mina föräldrar bjudit in nån till mitt hem......
    Öh..de flesta gymnasieelever bor hemma hos föräldrarna :)

• Sweet life
    annniel skrev 2012-06-05 15:56:39 följande:

Finns många som redan flyttat hemifrån, inte studerar på hemorten osv. Så saker ska man inte ta för givet....
  • La Lola
    annniel skrev 2012-06-05 15:56:39 följande:

Öh, men man kan ju inte förutsätta att alla gör det.
  • annniel
    La Lola skrev 2012-06-05 15:58:15 följande:
    Öh, men man kan ju inte förutsätta att alla gör det.
    Öh..det var kanske därför hon skrev "brukar"    :)
  • Kodia

Dottern utgick säkert från att pappan skulle informera dig också om dag och tid. (Annars är det nog inte så att man bjuder in till student, utan de som vill fira studenten får ta reda på när det kan ske - vanligast genom att kontakta studentens föräldrar)

Hur gjorde du? Firade du henne? Reagerade hon på att du kom/inte kom? 

• kattis51
    TaSe skrev 2012-06-05 15:04:09 följande:
    Är du och sambon en familj tar hon kanske för givet att du kommer utan inbjudan?
    Mina barn bjuder aldrig in min man på något, han är ju en del av familjen och glider liksom med ändå?
    Nej, men jag fick inte reda på det. 
    Jo genom Facebook. Idag.
  • La Lola
    Vinterankan skrev 2012-06-05 18:52:47 följande:
    Men är det inte din sambo du ska vara sur på, att inte han sagt någonting?
    Exakt.
Svar på tråden Studenten